Od 2017 r. motocykle BMW będą oferowane z dodatkowym systemem eCall. Dzięki niemu będzie możliwe wezwanie pomocy w razie wypadku lub przewrócenia się.
Układ nie jest nowy – wprowadzono go po raz pierwszy w autach BMW w 1999 r. 8 lat później rozszerzono go o międzynarodową strukturę infolinii, zaś od 2018 r. będzie on obowiązkowy we wszystkich samochodach marki. Teraz pojawi się również jako wyposażenie dodatkowe w motocyklach.
Automatyczna lub ręczna aktywacja połączenia alarmowego w razie awarii lub wypadku powoduje wysłanie współrzędnych miejsca zdarzenia z motocykla oraz uruchomienia działań ratowniczych za pośrednictwem infolinii BMW. Poza aktualną pozycją pojazdu operator jest też informowany o kierunku jazdy, w którym miało miejsce zdarzenie, co jest szczególnie ważne na drogach ekspresowych i autostradach. Łączność pomiędzy infolinią a motocyklem jest zasługą zainstalowanego modułu telefonii komórkowej. Wymagana jest dostępność co najmniej jednego operatora sieci komórkowej.
W przypadku poważnego wywrócenia czy zderzenia połączenie alarmowe i wysłanie pomocy odbędzie się automatycznie. W razie lekkiej wywrotki lub kolizji infolinia zostanie poinformowana po 25 sekundach od ich wystąpienia, kierowca będzie też miał możliwość rozłączenia się, o ile nie będzie potrzebował pomocy. System przewiduje też manualne połączenie z operatorem za pomocą przycisku, gdy prowadzący np. zauważy wypadek.
Klasyfikacja zdarzeń na poważne i lekkie odbywa się za pomocą szeregu czujników. Panel obsługi połączenia alarmowego umiejscowiono po prawej stronie kierownicy. Oprócz ukrytego pod osłoną przycisku SOS zestaw ma wbudowany mikrofon i głośnik. System początkowo będzie dostępny w Niemczech, a z czasem w kolejnych krajach europejskich.
wp.pl, Źródło: BMW