ak wynika ze statystyk podsumowujących aktualne trendy na rynku niemieckim, luty bieżącego roku był kolejnym miesiącem, w którym sprzedaż samochodów w segmencie SUV poszła w górę. I to wyraźnie.
Wśród marek niemieckich największą dynamiką wzrostu mogą pochwalić się takie koncerny jak Ford (+17,8%), Audi (+14,9%) oraz Opel (+13,8%). Volkswagen, który należy niezmiennie do liderów rynku niemieckiego z aktualnym udziałem przewyższającym 20%, wypracował wynik nieco gorszy od tego z lutego 2013 (-1,3%).
Wśród marek wywodzących się spoza Niemiec największy skok sprzedaży w ujęciu procentowym osiągnęły takie firmy jak Mitsubishi, Peugeot, Suzuki oraz Skoda. W przypadku producenta z Mlada Boleslav udział rynkowy podskoczył do 6%, co wystarczyło do zdobycia pierwszego miejsca w rankingu największych importerów.
Autor: Rafał Żaglewski