Mimo kryzysu sprzedaż Lamborghini rośnie

Firma Lamborghini już trzeci rok z rzędu notuje wzrost sprzedaży. Ubiegły rok producent supersportowych samochodów zamknął z wynikiem 2121 aut dostarczonych klientom. To o 38 sztuk więcej, niż w roku 2012.

– Doskonałe wyniki sprzedaży za rok 2013 potwierdzają siłę naszej strategii produktowej – powiedział Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor zarządzający Lamborghini. – Wielu nabywców znalazł model Gallardo (mimo, że jego produkcja dobiegła końca w ubiegłym roku), natomiast Aventador pobił wszelkie rekordy sprzedaży wśród aut z silnikiem V12 oferowanych przez Lamborghini. Naszymi największymi rynkami zbytu są Chiny i USA; doskonałe wyniki notujemy też w Japonii i na Bliskim Wschodzie, natomiast w Europie statystyki sprzedaży odzwierciedlają średnią dla tego segmentu rynkowego.

Lamborghini posiada 129 punktów dilerskich w 46 krajach na całym świecie. W tym roku firma zaprezentowała następcę modelu Gallardo, któremu nadano oznaczenie Huracan. Auto zostało wyposażone w silnik V10 o pojemności 5,2 litra, który produkuje 610 KM przy 8250 obr./min. oraz 560 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 6500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,2 sekundy, natomiast sprint ze startu zatrzymanego do 200 km/h trwa 9,9 sekundy. Pierwsze dostawy do klientów zaplanowano na wiosnę przyszłego roku.

(źródło: Mototarget.pl)

moto.wp.pl


Warning: A non-numeric value encountered in /wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 997