Chiński producent z brytyjskimi tradycjami pochwalił się wynikami sprzedaży na polskim rynku. Firma mówi skromnie o tysiącu sztuk, ale w bazach CEPiK widnieje ich jeszcze więcej.
MG Motor zadebiutował w Polsce oficjalnie pod koniec listopada zeszłego roku, wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y – kompaktowego MG ZS oraz rodzinnego MG HS, a także w pełni elektrycznego kompaktowego hatchbacka MG4. Dziś marka pochwaliła się osiągnięciem „symbolicznej” liczby 1000 sprzedanych samochodów w Polsce. Faktycznie jednak w bazach Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) widnieje jeszcze więcej aut od tych, do których przyznaje się sam producent. W ubiegłym roku – od października do końca grudnia – zarejestrowano 64 sztuki, a w tym roku (do 20 kwietnia) wynik MG Motor w Polsce to już 1 065 aut wpisanych do ewidencji przez krajowe wydziały komunikacji.
MG Motor, to dziś chiński producent aut, ale sama marka ma brytyjskie korzenie sięgające 1924 roku. MG Motor jest jedną z najszybciej rozwijających się marek samochodową w Wielkiej Brytanii, oferującą przystępne cenowo hatchbacki, kombi i auta typu SUV. Zaprojektowane w Marylebone w Londynie auta są produkowane w fabrykach w kilku krajach na świecie.
Firmą-matką spółki MG Motor jest SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation). To siódmy największy producent samochodów na świecie, będący pierwszym koncernem samochodowym w Chinach, którego roczna sprzedaż przekracza siedem milionów sztuk. MG Motor to jedna z marek zależnych od SAIC Motor, obok Roewe i Maxus, a także Baojun i Wuling (pod marką SGMW) oraz spółek typu joint venture, takich jak SAIC-Volkswagen, SAIC-GM i innych.
Opracowanie: Paweł Janas
Źródło: samar.pl