Kolejny miesiąc z rzędu Mercedes okazał się najchętniej wybieraną marką aut premium w Polsce. W sierpniu zarejestrowano nad Wisłą 538 osobowych Mercedesów, czyli o 28% więcej niż przed rokiem.
Bardzo dobrze radzi sobie m.in. nowa Klasa C (67 egzemplarzy) oraz kompaktowy GLA (75 sztuk) – oba modele były liderami sprzedaży w swoich segmentach. Wśród luksusowych limuzyn niezmiennie prowadzi Klasa S (58 aut).
Obecnie więcej niż co czwarty nowy Mercedes sprzedawany w Polsce należy do segmentu SUV-ów.
Z nowości produktowych krajową ofertę koncernu ze Stuttgartu wzmocniła właśnie Klasa C Kombi, a niebawem w salonach pojawi się też nowa Klasa S Coupe oraz odnowiony CLS.
Licząc natomiast od stycznia, Mercedes-Benz dostarczył polskim klientom 4 326 aut osobowych, co oznacza 17,8-proc. wzrost r/r (4 810 sztuk wraz z osobowymi wersjami modeli użytkowych i Klasą V; +17,8%). Warto podkreślić, że sprzedaż niemieckiej marki rośnie szybciej niż cały krajowy rynek motoryzacyjny nad Wisłą.
A jak Mercedes-Benz radzi sobie na świecie? Otóż w sierpniu do nabywców trafiło 118 887 nowych samochodów spod znaku srebrnej gwiazdy (+9,7%). To więcej niż w którymkolwiek sierpniu w historii koncernu. Sprzedaż liczona od początku roku przekroczyła natomiast już pułap miliona egzemplarzy (dokładnie 1 032 410 sztuk; +12,3%).
„Za nami kolejny udany miesiąc. Kontynuujemy kurs na następny roczny rekord – powiedział Ola Kallenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. „Premiera nowej Klasy C w wersji sedan w Chinach i USA, na jej największych rynkach, da nam dodatkowy impuls. To samo dotyczy europejskich premier nowej Klasy C Kombi oraz Klasy S Coupe, które zaplanowano na połowę września”.