Kierownictwo koncernu Daimler podjęło decyzję o zakończeniu działalności marki Maybach produkującej luksusowe samochody. To oznacza powrót niszowego producenta tam, skąd kilkanaście lat temu został przywrócony do życia.
Historia marki Maybach sięga początku zeszłego wieku, kiedy to w 1909 roku Wilhelm Maybach rozpoczął budowę silników lotniczych. Następnie przez lata firma doskonaliła swoje produkty równolegle pracując nad różnego rodzaju przekładniami. Pierwszy koncepcyjny pojazd marki powstał w 1919 roku i spotkał się ze sporym zainteresowaniem klientów.
Jego seryjna produkcja została przerwa dopiero w 1940 roku za sprawą wojny. Wtedy Maybach rozpoczął budowę silników przeznaczonych do niemieckich czołgów.
Po wojnie próbowano wznowić produkcję pojazdów, ale po śmierci Karla Mybacha – syna założyciela firmy, prawo do posługiwania się nazwą marki otrzymał Daimler.
Pierwszy powojenny samochód z logo Maybacha powstał dopiero w 1997 roku. Obecnie Maybach, choć jest wykładnikiem luksusu, nie jest już tak popularny. Znaczny spadek sprzedaży niszowych pojazdów, dał się we znaki marce w 2007 roku, co spowodowane było niekorzystną sytuacja gospodarczą na świecie.
Niedawno, by ratować upadającą markę i słabnącą sprzedaż, producent oferował kolosalne rabaty o równowartości mieszkania – w przeliczeniu ponad 300 tys. złotych. Nie przyniosło to jednak spodziewanych rezultatów. W związku z utrzymującą się niekorzystną sytuacją dla Maybacha, Daimler ogłosił zaprzestanie produkcji nowych modeli przed końcem 2012 roku.
Zastępstwem dla luksusowych samochodów ma stać się nowy Mercedes Klasy S, który zadebiutuje w 2014 roku, w swojej topowej wersji wyposażenia posiadający wszystko to, o czym zamarzy każdy, nawet najbardziej wybredny milioner.
Kierownictwo koncernu Daimler podjęło decyzję o zakończeniu działalności marki Maybach produkującej luksusowe samochody. To oznacza powrót niszowego producenta tam, skąd kilkanaście lat temu został przywrócony do życia.
Historia marki Maybach sięga początku zeszłego wieku, kiedy to w 1909 roku Wilhelm Maybach rozpoczął budowę silników lotniczych. Następnie przez lata firma doskonaliła swoje produkty równolegle pracując nad różnego rodzaju przekładniami. Pierwszy koncepcyjny pojazd marki powstał w 1919 roku i spotkał się ze sporym zainteresowaniem klientów.
Jego seryjna produkcja została przerwa dopiero w 1940 roku za sprawą wojny. Wtedy Maybach rozpoczął budowę silników przeznaczonych do niemieckich czołgów.
Po wojnie próbowano wznowić produkcję pojazdów, ale po śmierci Karla Mybacha – syna założyciela firmy, prawo do posługiwania się nazwą marki otrzymał Daimler.
Pierwszy powojenny samochód z logo Maybacha powstał dopiero w 1997 roku. Obecnie Maybach, choć jest wykładnikiem luksusu, nie jest już tak popularny. Znaczny spadek sprzedaży niszowych pojazdów, dał się we znaki marce w 2007 roku, co spowodowane było niekorzystną sytuacja gospodarczą na świecie.
Niedawno, by ratować upadającą markę i słabnącą sprzedaż, producent oferował kolosalne rabaty o równowartości mieszkania – w przeliczeniu ponad 300 tys. złotych. Nie przyniosło to jednak spodziewanych rezultatów. W związku z utrzymującą się niekorzystną sytuacją dla Maybacha, Daimler ogłosił zaprzestanie produkcji nowych modeli przed końcem 2012 roku.
Zastępstwem dla luksusowych samochodów ma stać się nowy Mercedes Klasy S, który zadebiutuje w 2014 roku, w swojej topowej wersji wyposażenia posiadający wszystko to, o czym zamarzy każdy, nawet najbardziej wybredny milioner.
Kierownictwo koncernu Daimler podjęło decyzję o zakończeniu działalności marki Maybach produkującej luksusowe samochody. To oznacza powrót niszowego producenta tam, skąd kilkanaście lat temu został przywrócony do życia.
Historia marki Maybach sięga początku zeszłego wieku, kiedy to w 1909 roku Wilhelm Maybach rozpoczął budowę silników lotniczych. Następnie przez lata firma doskonaliła swoje produkty równolegle pracując nad różnego rodzaju przekładniami. Pierwszy koncepcyjny pojazd marki powstał w 1919 roku i spotkał się ze sporym zainteresowaniem klientów.
Jego seryjna produkcja została przerwa dopiero w 1940 roku za sprawą wojny. Wtedy Maybach rozpoczął budowę silników przeznaczonych do niemieckich czołgów.
Po wojnie próbowano wznowić produkcję pojazdów, ale po śmierci Karla Mybacha – syna założyciela firmy, prawo do posługiwania się nazwą marki otrzymał Daimler.
Pierwszy powojenny samochód z logo Maybacha powstał dopiero w 1997 roku. Obecnie Maybach, choć jest wykładnikiem luksusu, nie jest już tak popularny. Znaczny spadek sprzedaży niszowych pojazdów, dał się we znaki marce w 2007 roku, co spowodowane było niekorzystną sytuacja gospodarczą na świecie.
Niedawno, by ratować upadającą markę i słabnącą sprzedaż, producent oferował kolosalne rabaty o równowartości mieszkania – w przeliczeniu ponad 300 tys. złotych. Nie przyniosło to jednak spodziewanych rezultatów. W związku z utrzymującą się niekorzystną sytuacją dla Maybacha, Daimler ogłosił zaprzestanie produkcji nowych modeli przed końcem 2012 roku.
Zastępstwem dla luksusowych samochodów ma stać się nowy Mercedes Klasy S, który zadebiutuje w 2014 roku, w swojej topowej wersji wyposażenia posiadający wszystko to, o czym zamarzy każdy, nawet najbardziej wybredny milioner.
ms / Onet