Zysk netto grupy, świadczącej w Polsce usługi leasingowe oraz zarządzania flotą (CFM), spadł nieco w I półroczu 2015 roku w porównaniu z sytuacją sprzed roku. Spółka tłumaczy to m.in. niższym poziomem stóp procentowych.
Przedstawiciele spółki podkreślają także, że pierwsze półrocze zakończyli zgodnie z planem. – Był to okres wzrostu wielkości floty Grupy. Sytuacja na rynku nam sprzyja i łącznie w pierwszej połowie 2015 roku dostarczyliśmy naszym klientom 4,9 tys. samochodów. Jest to ilość o ponad 36% większa niż w roku ubiegłym. Dzięki temu flota obsługiwanych przez nas samochodów przekroczyła 25 tys. aut – mówi Jerzy Kobyliński, prezes zarządu Prime Car Management
PCM prognozuje, że w najbliższych miesiącach duży wpływ na wyniki Grupy Masterlease będzie miała wielkość sprzedaży zarówno dla dużych firm i korporacji, jak i liczba kontraktów z klientami sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw. – W pierwszym półroczu największy wzrost odnotowaliśmy w segmencie Full Service Leasing (ponad 16 proc. r/r), w którym najwięcej aut trafia do małych i średnich podmiotów – mówi Konrad Karpowicz, członek zarządu i dyrektor handlowy Prime Car Management.
Jak przypomina, z prowadzonych cyklicznie przez Instytut Keralla badań tego sektora wynika, że ponad 93 proc. MŚP używa samochodu firmowego. – Nasza firma jako jedna z pierwszych oferowała usługi CFM dla małych firm. Dziś są to nasi kluczowi, wieloletni klienci. Wyższa sprzedaż miała miejsce także w segmencie korporacyjnym. Obecnie oczekujemy rozpoczęcia dostaw blisko 900 samochodów w ramach trzech nowych kontraktów – dodaje Karpowicz.
Grupa Masterlease bierze obecnie udział w przetargach na około 600 samochodów w trzecim kwartale oraz 1 800 w czwartym kwartale 2015 r. Łączny plan dostaw dla całej Grupy na ten rok wynosi ponad 9 200 aut.
PJ