MAN Truck & Bus przechodzi na elektromobilność. Po zaledwie rocznym okresie budowy firma świętowała uroczystość zawieszenia wiechy na nowym budynku przeznaczonym do wielkoskalowej produkcji akumulatorów do w pełni elektrycznych samochodów ciężarowych i autobusów w zakładzie w Norymberdze.
Od kwietnia 2025 r. akumulatory wysokonapięciowe będą produkowane przemysłowo w zakładzie w Norymberdze. Stworzy to prawie 350 nowych miejsc pracy w niedalekiej przyszłości. Wartość inwestycji w nowy budynek, w tym inwestycje w logistykę, infrastrukturę, budynki i zakłady produkcyjne, wynosi około 100 milionów euro, czytamy w komunikacie prasowym.
„Napędy przyszłości są tworzone w Norymberdze. Nie tylko opracowujemy tutaj baterie, ale za kilka miesięcy będziemy również wykorzystywać najnowsze technologie do ich masowej produkcji. Ceremonia zawieszenia wiechy jest ważnym kamieniem milowym dla naszej firmy na drodze do poważnej transformacji w kierunku elektromobilności. Jest to również wyraźne zobowiązanie firmy MAN wobec Bawarii i Niemiec jako miejsca prowadzenia działalności. Było to możliwe dzięki ścisłej współpracy między firmą, naszą radą zakładową i bawarskimi politykami” – powiedział Alexander Vlaskamp, dyrektor generalny MAN Truck & Bus podczas ceremonii zawieszenia wiechy.
Aktualnie akumulatory do pojazdów elektrycznych MAN są już produkowane w małych seriach w zakładzie w Norymberdze. Wraz z rozpoczęciem produkcji wielkoseryjnej, obszar produkcji małoseryjnej będzie stopniowo przekształcany w celu opracowania kolejnej generacji akumulatorów i ich regeneracji. Od kwietnia 2025 r. dostarczane moduły będą umieszczane w warstwach akumulatorów w produkcji wielkoseryjnej. Warstwy te będą układane jedna na drugiej w celu utworzenia pakietu baterii, a następnie poddawane testom.
Ponad 50 ręcznych i zautomatyzowanych stanowisk montażowych oraz siedem stanowisk testowych do zapewnienia jakości zostanie zainstalowanych na powierzchni 17 000 metrów kwadratowych. Instalacja pierwszych systemów produkcyjnych już się rozpoczęła. Od kwietnia przyszłego roku, w początkowej fazie ekspansji, budowanych będzie do 50 000 akumulatorów rocznie. W zależności od rozwoju rynku wydajność ta ma zostać zwiększona do 100 000 akumulatorów wysokonapięciowych do 2030 roku.
Źródło: evertiq.pl