Tak można krótko podsumować ranking najpopularniejszych modeli osobowych w Europie, gdzie pierwsze miejsce w statystykach zajmuje Volkswagen Golf.
Na kolejnych miejscach europejskiej listy przebojów (pozycja od drugiej do piątej włącznie) plasują się wyłącznie modele, które reprezentują segment aut miejskich. Najlepszy w tej stawce jest Ford Fiesta, który od stycznia zdobył uznanie 243 800 klientów (+9,8%). Miejsce trzecie padło natomiast łupem Renault Clio, które notuje dynamikę wzrostu na poziomie 5,1% (228 000 egzemplarzy).
Wynikiem sprzedaży powyżej 200 000 rejestracji legitymuje się również czwarty gracz w rankingu – czyliVolkswagen Polo. Mniejszy brat Golfa osiągnął wynik prawie 208 000 sztuk i poprawił tym samym swoje ubiegłoroczne notowania o 3,2%.
Za Clio i Polo plasuje się na rynku europejskim kolejny reprezentant segmentu B. To model Opel Corsa, który na rynku brytyjskim występuje z logo marki Vauxhall na masce. Od początku bieżącego roku z salonów sprzedaży wyjechało na drogi 194 800 nowiutkich egzemplarzy Corsy. To o 3,3% więcej niż przed rokiem.
Mało brakowało, aby w czołówce najchętniej wybieranych osobówek rynku europejskiego bezpośrednio za Golfem pojawił się jeszcze jeden model miejski (Peugeot 208). Tak się jednak nie stało. „Francuza” pod względem wolumenu sprzedaży wyprzedził ostatecznie Ford Focus z wynikiem łącznie 174 500 egzemplarzy.
Przewaga Volkswagena Golfa nad resztą stawki jest w tym momencie na tyle duża, że można już śmiało uznać kompaktowego Volkswagena za lidera sprzedaży nowych osobówek w Europie za cały rok kalendarzowy 2014.
Autor: Rafał Żaglewski