Lexus otworzył w Stambule swój pierwszy w Turcji salon firmowy, oficjalnie rozpoczynając sprzedaż samochodów tej luksusowej japońskiej marki w tym kraju.
Lexus oferować będzie w Turcji szeroką gamę samochodów, w tym modele IS, GS, NX, RX, RC oraz LS. Jak powiedział podczas uroczystego otwarcia szef Lexus Europe Alain Uyttenhoven, firma spodziewa się, że w najbliższej przyszłości wielkość tureckiego rynku samochodów klasy premium wzrośnie z 80 tys. sztuk w roku 2015 do ponad 100 tys., co da Turcji miejsce w pierwszej siódemce na naszym kontynencie. Planowane jest otwarcie kolejnych salonów w dużych miastach kraju, zaś sieć zakładów serwisowych obejmować będzie niemal 60 punktów.
Ekspansja terytorialna towarzyszy znakomitym wynikom sprzedaży Lexusa. W ubiegłym roku firma sprzedała na świecie 652 tys. samochodów, o 12% więcej, niż w roku 2014. Sprzedaż w Europie wzrosła o 20% i wyniosła 64 tys. aut, przy czym wzrost sprzedaży w Europie Zachodniej sięgnął 31%. W Chinach nabywców znalazło 88500 samochodów marki Lexus – o 14% więcej, niż rok wcześniej, zaś w Ameryce Północnej 368 tys. – o 12% więcej, niż w roku poprzednim. Warto podkreślić, że w 2015 roku aż 23% ogólnej sprzedaży stanowiły pojazdy z napędem hybrydowym (149 tys. sztuk), a w marcu bieżącego roku całkowita liczba hybryd sprzedanych przez Lexusa od wprowadzenia tego rodzaju napędu przekroczyła milion.
Lexus odnotował również bardzo duży, bo ponad 50-procentowy wzrost sprzedaży w Polsce: w 2015 roku klienci kupili 2630 aut (rok wcześniej – 1725). Lexus posiada w naszym kraju dziewięć salonów dilerskich: po jednym w Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Trójmieście i Wrocławiu oraz trzy w Warszawie.