Sprzedaż Renault w Polsce, w czerwcu 2013 roku była rekordowo wysoka, pomimo ogólnej trudnej sytuacji na rynku samochodów. Grupa Renault (Renault + Dacia) odnotowała w czerwcu br. rekordowy udział w rynku, bo 11,14%.
W czerwcu, w którym sprzedaż samochodów osobowych wzrosła globalnie o 8% (w stosunku do czerwca 2012) marki Renault i Dacia zanotowały wzrost odpowiednio o 24% i o 46%.
W przypadku marki Renault związane jest to z ofensywą nowych modeli, zapoczątkowaną pod koniec ub.roku wprowadzeniem Nowego Clio. W marcu br. ofertę poszerzyło Nowe Clio Grandtour, a w maju pojawił się na rynku całkowicie nowy model – miejski crossover Renault Captur. Model Clio znalazł się na 5 miejscu wśród najczęściej wybieranych przez Polaków modeli w tym miesiącu, był także drugim najczęściej wybieranym modelem przez klientów indywidualnych.
W grupie samochodów dostawczych do 6 t Renault zajęło w czerwcu drugie miejsce z wynikiem 534 zarejestrowanych samochodów. Największym zainteresowaniem cieszył się model Master – 362 sprzedane sztuki plasują go na drugim miejscu na rynku w czerwcu oraz po pierwszym półroczu. Na rynku samochodów dostawczych w Europie, Renault po raz 15 z rzędu jest liderem rynku.
Dacia, po rekordowym wzroście w 2012 roku, stale zwiększa sprzedaż i awansowała w rankingu o dwie pozycje. Wpływ na to mają: sprzedaż Dustera (trzecia pozycja w segmencie SUV), odnowiona gama modeli Sandero, Logan oraz wprowadzenie nowych: Lodgy, Dokker i Dokker Van.
Udział w ogólnym wyniku mają również stacje PRO+ (Centra Obsługi Firm), których w Polsce jest teraz piętnaście w całej Polsce. W roku 2012 sprzedano 2 424 samochody Renault i Dacia, zabudowane przez autoryzowane firmy nadwoziowe, co daje 15% wzrostu w porównaniu z rokiem ubiegłym.
źródło: Renault