Wygląda na to, że producenci samochodów znad Sekwany powoli odbijają się od dna.
Stowarzyszenie francuskich wytwórców przemysłu motoryzacyjnego poinformowało, że sprzedaż aut rodzimych marek wzrosła na tamtejszym rynku drugi miesiąc z rzędu.
W październiku pojazdy francuskich marek znalazły w swojej ojczyźnie 166 515 nabywców, co oznacza wynik o 3 proc. lepszy od analogicznego okresu ubiegłego roku. We wrześniu firmy zanotowały sprzedaż lepszą o 4 proc.
Na poprawę wyników PSA przełożyło się wprowadzenie na rynek nowych modeli Peugeota – miejskiego 208 i niewielkiego, kompaktowego crossovera – 2008. Sprzedaż Renault wzrosła ostatnimi czasy aż o 6 proc. głównie za sprawą nowego Clio i crossovera o nazwie Captur.
Sukces obu francuskich wytwórców najdotkliwiej odczuł Volkswagen, który w październiku sprzedał we Francji o 4 proc. mniej samochodów niż w rok wcześniej. Co ciekawe, wyniki o 3 proc. lepsze niż przed rokiem osiągnął nad Sekwaną również włoski Fiat.
INTERIA.PL