Lamborghini wjedzie do Polski

Legendarna marka super sportowych włoskich samochodów szykuje się do otwarcia nad Wisłą swego oficjalnego przedstawicielstwa.
W Polsce obecni są już niemal wszyscy gracze reprezentujący marki luksusowe: Aston Martin, Bentley, Ferrari, Maserati czy Rolls-Royce. Jeśli kogoś w tym gronie Państwu brakuje to jest to niewątpliwie Lamborghini. Marka wchodząca w skład motoryzacyjnego imperium Volkswagena, w przeciwieństwie do swoich głównych rywali nie ma nad Wisłą swojego oficjalnego przedstawicielstwa. Już zapewne niedługo się to zmieni. – Trwają przygotowania do utworzenia dealerstwa Lamborghini w Polsce. Jest jednak zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach. Poinformujemy o tym media we właściwym czasie – mówi IBRM Samar Gerald Kahlke, odpowiedzialny z PR marki na Europe Północną w spółce Automobili Lamborghini S.p.A.

Trudno się dziwić decyzji o wejściu tej legendarnej marki na polski rynek. Sprzedaż samochodów premium ma się w Polsce wyjątkowo dobrze. W listopadzie Polacy kupili i zarejestrowali 2 155 aut z wyższej półki, o 13,48 proc. więcej w porównaniu z wynikami sprzed roku. Od stycznia do listopada zarejestrowano 23 308 sztuk aut marek premium, o 12,54 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marek premium w całym rynku wyniósł 8,29 proc. Pojazdów naprawdę luksusowych w Polsce rejestruje się jednak relatywnie niewiele. Od stycznia do listopada w Polsce zarejestrowano 17 sztuk Maserati. W tym samym okresie wydziały komunikacji zarejestrowały także m.in.: 16 Bentleyów, 15 sztuk Ferrari, osiem Aston Martinów. Inna kwestia, że dane te nie odzwierciedlają prawdziwej sprzedaży i co najmniej drugie tyle aut kupionych w Polsce zostało wywiezionych i zarejestrowanych za granicą.

A według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów na koniec 2012 roku w Polsce zarejestrowanych było 45 sztuk Lamborghini w wieku do 10 lat.W tym najwięcej, bo 31 sztuk stanowił model Gallardo, mieliśmy także 12 sztuk Murcielago i dwa Aventadory. W tym roku, zarejestrowano w naszym kraju jedno nowe Gallardo. Rejestracji dokonał prężnie działający dealer z Warszawy, a tropy wiodą do spółki Porsche Inter Auto.

Z jakim cenami zakupu trzeba się liczyć w przypadku nowego Lambo? Z pewnością jest to wydatek rzędu 1 mln złotych. Niektóre wystawiane na polskich portalach oferty sprzedaży nowego Aventadora przekraczają nawet kwotę 2 mln zł.

Chętni z pewnością się znajdą.

IBRM Samar, Autor Paweł Janas