ak dealerzy poszczególnych marek w Polsce ocenianą dochodowość swojego biznesu i szanse na dalszy rozwój? Według niezależnego badania, w tej akurat dziedzinie najlepsze nastroje powinny być w sieci Mazdy oraz Mercedesa.
1. Mazda: 4,85 (–)
2. Mercedes-Benz: 4,44 (-)
3. Toyota: 4,11 (–)
4. Subaru: 4,10 (+1)
5. Volvo: 3,80 (-1)
6. KIA: 3,78 (+2)
7. Opel: 3,71 (+3)
8. Renault: 3,60 (+8)
9. BMW: 3,31 (+2)
10. Dacia: 3,27 (+3)
Dochodowe marki
Kolejna kategoria badania satysfakcji dealerów samochodowych w Polsce – czyli ocena zadowolenia z wyników finansowych, jakie przynosi firmie autoryzacja marki – to zestawienie, które dopiero po raz drugi pojawia się w raporcie. Na czele znów ląduje Mazda z wynikiem na poziomie aż 5,00. Dalej są natomiast Mercedes oraz Subaru. Najwyższe wzrosty uzyskały zaś Renault i Volkswagen.
Ocena zadowolenia dealera z wyników finansowych, jakie przynosi firmie autoryzacja marki TOP-10 (w nawiasie podano zmianę pozycji w stosunku do poprzedniej edycji rankingu):
1. Mazda: 5,00 (–)
2. Mercedes-Benz: 4,25 (+2)
3. Subaru: 4,07 (+2)
4. Toyota: 4,00 (-1)
5. Volvo: 3,80 (-3)
6. Renault: 3,67 (+8)
7. KIA: 3,50 (-1)
8. Opel: 3,38 (+4)
9. Volkswagen: 3,33 (+7)
10. Dacia: 3,31 (-2)
Więcej informacji na temat raportu „XI Niezależne badanie satysfakcji dealerów samochodowych” oraz wyników zbiorczych znaleźć można TUTAJ