Obecny poziom inflacji oraz drastyczny wzrost kosztów nośników energii (prądu, gazu, oleju opałowego) sugerują przeliczenie poziomu kosztów ponoszonych w serwisie blacharsko-lakierniczym i ustalenie stawki za prace naprawcze na poziomie pokrywającym koszty i zapewniającym jakąkolwiek marżę.
◊ Od stycznia 2021 roku integralną częścią Certyfikatu PIM jest, wchodzący w skład dokumentu opisowego, plik „DANE DO AUDYTU RBH – SBL”.
Dokument ten zawiera informacje dotyczące wyposażenia technicznego, możliwości technologicznych serwisu, jakości procesu dbałości o ochronę środowiska oraz innych istotnych informacji.
Konieczność powstania takiego dokumentu została podyktowana opiniami biegłych sądowych, którzy nie zawsze potrafią właściwie ocenić poziom techniczny i technologiczny serwisu,
co w konsekwencji utrudnia pełnomocnikom procesowym dochodzenia właściwej stawki za prace serwisowe. Również sądy nie zawsze właściwie interpretowały dotychczasowe zapisy w części opisowej certyfikatu.
◊ Integralną częścią Certyfikatu, w jego opisowej formie, jest również „Raport z faktycznych ustaleń” czyli opinia niezależnego biegłego rewidenta, która potwierdza, że:
– przyjęty do obliczeń wzór jest poprawny arytmetycznie i nie zawiera błędów logicznych,
– metodologia wyliczenia kosztu roboczogodziny i określenia stawki za prace serwisowe jest zgodna z obowiązującymi w Polsce przepisami prawa, w tym z ustawami o księgowości i rachunkowości,
– dokument „analiza wyliczenia kosztu roboczogodziny” jest spójny merytorycznie i nie zawiera błędów logicznych.
Obecnie zarówno biegli sądowi jak i sądy w swoich wyrokach niemal w stu procentach przychylają się do określonej w Certyfikacie stawki za serwisowe prace blacharsko-lakiernicze.
Całkowity koszt certyfikacji wynosi obecnie 3500,- PLN netto + 23% VAT (nie przewidujemy wzrostu tej kwoty do 30 czerwca 2022 roku)
Ponadto PIM realizuje projekt świadczący usługi w zakresie doradztwa i pomocy związanej z procesem likwidacji szkód komunikacyjnych, w szczególności:
a) pomoc w procesach mających na celu skuteczną likwidację szkód komunikacyjnych na etapie przedsądowym,
b) wykonywanie analizy ekonomiczno-finansowej oraz audytu technicznego,
c) kompletowanie oraz weryfikację dokumentacji szkodowej koniecznej do prowadzenia postępowania przedsądowego i wszczęcia postępowania sądowego,
d) poprawne oszacowania kosztów naprawy uszkodzonego samochodu, wynagrodzenia za: najem samochodów zastępczych, holowania, parkowania, zabezpieczenia pojazdu po szkodzie, sporządzenie kalkulacji naprawy oraz ubiegania się o inne roszczenia,
e) działania zmierzające do systematycznego podnoszenia stawek za w/w usługi,
f) sporządzanie reklamacji,
g) podjęcia wszelkich czynności niezbędnych do zainicjowania i prowadzenia postępowań sądowych,
h) prowadzenia czynności zmierzających do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu (negocjacje ugodowe w toku postępowania sądowego),
i) informowanie o istotnych kwestiach związanych z prowadzeniem postępowań,
j) cykliczne spotkania z klientami mające na celu podsumowanie dotychczasowych działań oraz planowanie nowych działań,
k) udzielanie porad i sugestii w zakresie zarządzania pracownikami, klientami i finansami,
l) proponowanie nowych rozwiązań, które ułatwią proces likwidacji szkód komunikacyjnych,
m) wsparcie w prawidłowej organizacji serwisu,
n) cykliczne szkolenia pracowników.
Każdy serwis będzie miał przydzielonego opiekuna czuwającego nad prawidłowym przebiegiem współpracy.
W ramach współpracy każdy serwis uzyskuje:
a) podniesienie jakości świadczonych usług,
b) możliwość profesjonalnego określenia kosztów prowadzenia działalności gospodarczej w tym wyliczenia indywidualnej stawki za roboczogodzinę,
c) pakiet informacji praktycznych wynikających z wieloletniego doświadczenia pozwalający na usprawnienie procesu likwidacji szkód,
d) wsparcie techniczne w kwestii prawidłowego ustalenia zakresu napraw i ich kosztów, w postaci konsultacji ze specjalistami oraz cyklicznych szkoleń w zakresie kosztorysowania,
e) profesjonalną obsługę szkód w ramach postępowania przedsądowego i sądowego,
f) dostęp do najnowszych branżowych informacji mających na celu wzmocnienie pozycji serwisów naprawczych w sporach z ubezpieczycielami,
g) możliwość uczestnictwa w konsultacjach branżowych dotyczących aktualnych problemów i wymiany doświadczeń z innymi serwisami.
W przypadku zainteresowania szczegółowymi warunkami i nawiązania współpracy zapraszamy do kontaktu.