Volvo Polska dostarczy kolejne miejskie autobusy hybrydowe do Białegostoku. To już drugi tegoroczny przetarg w tym mieście, w którym wybrana została oferta Volvo.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Białymstoku rozstrzygnęło drugi w tym roku przetarg na dostawę autobusów hybrydowych. Wybrana została oferta Volvo, podobnie jak w przetargu zakończonym w lutym.
Firma dostarczy do Białegostoku autobusy Volvo 7900 Hybrid – w sumie cztery pojazdy. Są one wyposażone silnik elektryczny i silnik diesla o małej pojemności oraz baterie, które ładowane są podczas hamowania oraz z nadwyżki mocy silnika spalinowego – autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Mają możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, np. podczas ruszania z przystanków czy świateł. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Takie rozwiązanie sprawia, że zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami napędzanymi wyłącznie silnikiem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego.
– Od początku roku obserwujemy bardzo duże zainteresowanie polskich miast zelektryfikowanymi autobusami. Bardzo nas to cieszy, gdyż Volvo już kilka lat temu zrezygnowało z produkcji pojazdów o napędzie wyłącznie spalinowym – jako jedyny producent autobusów miejskich, stawiając na autobusy hybrydowe, elektryczno-hybrydowe (plug-in) oraz całkowicie elektryczne. Z dzisiejszej perspektywy widać, że w podobnym kierunku zmierzają operatorzy komunikacji miejskiej w polskich miastach – nasze zelektryfikowane autobusy jeżdżą już w Sosnowcu, Inowrocławiu, Jeleniej Górze, Tarnowskich Górach i Warszawie, a jeszcze w tym roku dotrą do Białegostoku, Krakowa, Krosna i Inowrocławia, powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.
Autobusy hybrydowe Volvo trafią do Białegostoku bezpośrednio z wrocławskiej fabryki, gdzie są projektowane przez polskich inżynierów i w całości produkowane seryjnie od 2010 roku. W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.
Wrocław, 14 września 2018 r.
Więcej informacji:
- Anna Nojszewska, Volvo Polska, nojszewska@volvo.com, tel. 665 980 857
- Łukasz Piasta, Weber Shandwick, piasta@webershandwick.pl, tel. 600 442 238
Volvo Polska
Volvo Polska to część Grupy Volvo – jednego z wiodących światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz systemów napędowych do łodzi motorowych i urządzeń przemysłowych. W Polsce Volvo obecne jest od lat 70-tych. Na początku lat 90-tych Volvo rozpoczęło we Wrocławiu działalność przemysłową. W 1996 roku otwarto fabrykę autobusów, a kolejne lata zaowocowały rozwojem firmy i rozszerzeniem zakresu jej działalności. Obecnie firma Volvo Polska obejmuje: fabrykę autobusów, a także organizacje sprzedaży autobusów, samochodów ciężarowych i maszyn budowlanych oraz globalne centra dostarczające usługi biznesowe w takich sektorach, jak IT, finansowy i HR.
Polska fabryka Volvo
Wrocławska fabryka jest największą fabryką autobusów Volvo w Europie. Powstają w niej kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne, które dostarczane są do operatorów miejskiego transportu publicznego, przewoźników na trasach międzymiastowych i międzynarodowych oraz firm turystycznych na rynkach całej Europy.
W 2010 roku w polskiej fabryce rozpoczęła się seryjna produkcja autobusu hybrydowego. Obecnie Volvo oferuje pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępną również w wersji przegubowej), elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid oraz najnowszy model – w pełni elektryczny autobus Volvo 7900 Electric. W Europie zelektryfikowane autobusy Volvo stanowią część transportu zbiorowego w wielu miastach, między innymi w Szwecji, Danii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech, w Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Luksemburgu, Austrii, Holandii i innych. Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów.
W Polsce autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie, a w ostatnich miesiącach największą jak dotąd flotę 35 autobusów odebrał PKM Sosnowiec. W grudniu 2017 hybrydowe autobusy Volvo zostały zamówione przez MZK Jelenia Góra, a na początku 2018 roku oferta na hybrydy Volvo została wybrana przez Kraków, Białystok i Krosno. Ponadto, Volvo wygrało przetarg na dostawę 16 zelektryfikowanych autobusów miejskich do Inowrocławia: ośmiu całkowicie elektrycznych i ośmiu elektryczno-hybrydowych (typu plug-in).
Więcej informacji można znaleźć na naszej stronie internetowej: http://www.volvobuses.com oraz na www.volvobuses.pl