Według danych opublikowanych przez ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association) do końca września 2018 roku Kia sprzedała w Europie 385 818 samochodów, co stanowi wzrost o 5,7% w porównaniu do sprzedaży w analogicznym okresie 2017 roku. Trzeci kwartał 2018 roku pod względem sprzedaży był dla Kia Motors najlepszy w historii. Od lipca do września klientom dostarczono 122 194 samochody. Ponieważ wzrost sprzedaży Kia Motors Europe wyprzedził wzrost rynku nowych samochodów w Europie (do tej pory, w krajach UE i EFTA, sprzedaż wzrosła o 2,3% w porównaniu ze sprzedażą w pierwszych trzech kwartałach ubiegłego roku), udział Kia Motors w europejskim rynku wzrósł do 3,1%.
Duży udział we wzroście sprzedaży samochodów marki Kia mają auta hybrydowe i elektryczne, na które w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2018 roku popyt wzrósł o aż 42,5%. Z roku na rok sprzedaż hybrydowego Niro i Niro Plug-in wzrosła o 37,9% do 34 036 egzemplarzy. Elektryczny Soul EV również cieszy się popularnością i ma za sobą najlepsze dziewięć miesięcy w historii. Do tej pory w 2018 roku dostarczono klientom 4936 sztuk tego modelu (o 29,3% więcej niż przed rokiem). W tym roku Kia Motors sprzedała łącznie 43 099 samochodów zelektryfikowanych (hybrydowych i elektrycznych), w tym również hybrydową Optimę Plug-in w wersjach sedan i kombi oraz nową hybrydową odmianę „EcoDynamics+” modelu Sportage. Zaawansowane technologicznie samochody z silnikiem elektrycznym w układzie napędowym stanowią obecnie 11,2% wszystkich aut sprzedawanych przez Kia Motors w Europie.
Nowa Kia Ceed w wersjach hatchback i kombi jest w sprzedaży już na wszystkich europejskich rynkach i cieszy się sporą popularnością. We wrześniu Kia sprzedała 9871 Ceedów w całym regionie, co stanowi wzrost o 49,7% w porównaniu do sprzedaży w tym samym miesiącu ubiegłego roku (wówczas w ofercie był cee’d drugiej generacji). Sprzedaż nowych odmian silnikowych, wyposażenia i nadwoziowych, jak Ceed GT, Ceed GT Line i ProCeed, rozpocznie się na początku 2019 r., co wzmocni pozycję Ceeda w segmencie i jako drugiego najlepiej sprzedającego się modelu marki Kia w Europie (po Sportage, którego w 2018 roku dostarczono klientom już 98 410 egzemplarzy).
Nowy, najmniejszy crossover w gamie marki Kia – Stonic – i miejskie Picanto również zyskują coraz większe uznanie wśród europejskich nabywców. Po pojawieniu się nowych odmian Picanto, jak GT Line i X Line, sprzedaż najmniejszego samochodu w ofercie marki Kia wzrosła o 14,8% w porównaniu do sprzedaży w poprzednim roku i wyniosła łącznie 57 109 egzemplarzy. Kia Stonic, dostępna od ostatniego kwartału 2017 roku, do tej pory znalazła 43 741 nabywców, co czyni ją czwartym najchętniej kupowanym modelem marki Kia.
źródło: www.interia.pl