Kanada podąża za przykładem USA, wprowadzając wysokie taryfy na chińskie pojazdy elektryczne (BEV).

Rząd kanadyjski potwierdził, że nałoży 100% cło importowe na pojazdy elektryczne z akumulatorami (BEV) produkowane w Chinach, aby zrekompensować to, co postrzega jako istotne dotacje przyznawane producentom przez rząd chiński w ciągu ostatniej dekady. Decyzja ta nastąpiła po 30-dniowym okresie konsultacji mającym na celu zbadanie opinii publicznej i lokalnego przemysłu.

Premier Kanady, Justin Trudeau, potwierdził ten krok po spotkaniu rządu z doradcą ds. bezpieczeństwa narodowego USA, Jake’em Sullivanem, w miniony weekend, zwracając uwagę, że „podmioty takie jak Chiny wybrały sobie niesprawiedliwą przewagę na globalnym rynku”. Potwierdził również, że Kanada nałoży 25% cło na import stali i aluminium z Chin.

Nowe cła importowe odpowiadają tym nałożonym przez USA na chińskie importy BEV w kwietniu, podczas gdy Unia Europejska (UE) w tym miesiącu ogłosiła, że zwiększa swoje cła importowe na te produkty o maksymalnie 38%.

Dotychczas do Kanady z Chin importowane są jedynie pojazdy elektryczne produkowane przez amerykańskiego producenta Teslę, ale inni producenci, w tym BYD Auto, również planują wejść na ten rynek.

Pan Sullivan, mówiąc przed zaplanowanym spotkaniem w Pekinie z przedstawicielami rządu chińskiego w tym tygodniu, stwierdził, że „USA uważa, że zjednoczony front, skoordynowane podejście w tych kwestiach, przynosi korzyści nam wszystkim”.

ENG:

Canada is following the US lead with high tariffs targeting Chinese BEVs

The Canadian government has confirmed it will impose a 100% import tariff on Chinese-made battery electric vehicles (BEVs) to offset what it sees as significant subsidies provided to manufacturers by the Chinese government over the last decade. The decision followed a 30-day consultation period to gauge public and local industry opinion.

Canadian Prime Minister Justin Trudeau confirmed the move after a cabinet meeting with US national security advisor Jake Sullivan over the weekend, pointing out that “actors like China have chosen to give themselves an unfair advantage in the global marketplace”. He also confirmed Canada will impose a 25% tariff on Chinese steel and aluminium imports.

The new import duties match those imposed by the US on Chinese BEV imports in April, while the European Union (EU) this month said it is hiking its import tariffs on these products by up to 38%.

So far only BEVs made by US automaker Tesla are imported into Canada from China, but other manufacturers including BYD Auto are also looking to enter this market.

Mr Sullivan, speaking ahead of a scheduled meeting in Beijing with Chinese government officials this week, said “the US believes that a united front, a coordinated approach on these issues, benefits all of us”.

Źródło: GlobalData Automotive