125 mobilnych robotów AGV codziennie wyrusza do pracy w fabryce SEAT-a w Martorell. Przewożą niemal 24 000 części dziennie, pokonując rocznie 436 000 km, co odpowiada odległości między Ziemią a Księżycem. Transport oparty na robotach ułatwia i optymalizuje pracę osób zatrudnionych w fabrykach oraz skraca czas produkcji o 25%. Oto, jak działają bezzałogowe maszyny w fabryce samochodów.
Roboty skanują kod kreskowy, by upewnić się, że transportują odpowiednią część. Następnie dzięki czujnikowi otwierają się drzwi magazynu, umożliwiając maszynom wykonanie powierzonych zadań. Tak właśnie swój dzień rozpoczynają roboty, rutynowo mijające się ze sobą i z 7 000 pracowników fabryki w rytmie przypominającym w pełni zsynchronizowany mechanizm. Automatyczne roboty transportują silniki, skrzynie biegów, amortyzatory lub szyby okienne, a ładowność każdego z nich wynosi 1 500 kg.
Galaktyka robotów
Każdego roku roboty pokonują ponad 436 000 km, czyli trasę dłuższą niż odległość między Ziemią a Księżycem. Podążając wstępnie ustalonymi ścieżkami, dzięki systemowi kamer 360° maszyny wiedzą, kiedy zatrzymać się na czerwonym świetle i kiedy na swej drodze napotykają pracownika. Są skoordynowane z ruchem „pieszych” i gwarantują ich bezpieczeństwo dzięki ostrzeżeniom generowanym przez światła skanowania laserowego.
Roboty mobilne w fabryce w Martorell poruszają się po 40 wbudowanych w podłogę wyznaczonych ścieżkach magnetycznych. Pokonanie każdej z tras zajmuje im od 1 do 7 minut. W tym czasie roboty korzystają z układów sterowniczych i automatycznie zwalniają na zakrętach, by nie stracić stabilności podczas przenoszenia ciężkich ładunków i utrzymać bezpieczny dystans. W przyszłości ścieżki te ustąpią miejsca systemom nawigacji GPS.
125 mobilnych robotów AGV codziennie wyrusza do pracy w fabryce SEAT-a w Martorell. Przewożą niemal 24 000 części dziennie, pokonując rocznie 436 000 km, co odpowiada odległości między Ziemią a Księżycem. Transport oparty na robotach ułatwia i optymalizuje pracę osób zatrudnionych w fabrykach oraz skraca czas produkcji o 25%. Oto, jak działają bezzałogowe maszyny w fabryce samochodów.
Roboty skanują kod kreskowy, by upewnić się, że transportują odpowiednią część. Następnie dzięki czujnikowi otwierają się drzwi magazynu, umożliwiając maszynom wykonanie powierzonych zadań. Tak właśnie swój dzień rozpoczynają roboty, rutynowo mijające się ze sobą i z 7 000 pracowników fabryki w rytmie przypominającym w pełni zsynchronizowany mechanizm. Automatyczne roboty transportują silniki, skrzynie biegów, amortyzatory lub szyby okienne, a ładowność każdego z nich wynosi 1 500 kg.
Galaktyka robotów
Każdego roku roboty pokonują ponad 436 000 km, czyli trasę dłuższą niż odległość między Ziemią a Księżycem. Podążając wstępnie ustalonymi ścieżkami, dzięki systemowi kamer 360° maszyny wiedzą, kiedy zatrzymać się na czerwonym świetle i kiedy na swej drodze napotykają pracownika. Są skoordynowane z ruchem „pieszych” i gwarantują ich bezpieczeństwo dzięki ostrzeżeniom generowanym przez światła skanowania laserowego.
Roboty mobilne w fabryce w Martorell poruszają się po 40 wbudowanych w podłogę wyznaczonych ścieżkach magnetycznych. Pokonanie każdej z tras zajmuje im od 1 do 7 minut. W tym czasie roboty korzystają z układów sterowniczych i automatycznie zwalniają na zakrętach, by nie stracić stabilności podczas przenoszenia ciężkich ładunków i utrzymać bezpieczny dystans. W przyszłości ścieżki te ustąpią miejsca systemom nawigacji GPS.
Zdalne sterowanie
Pięciu pracowników z pomieszczenia kontrolnego konfiguruje, a w razie potrzeby zdalnie modyfikuje ustawienia ścieżek wszystkich robotów transportowych AGV. Scentralizowany serwer gromadzi informacje z oprogramowania zainstalowanego w każdym robocie, a ich dokładna pozycja jest wyświetlana w postaci symbolu numerycznego widocznego na ekranach w pomieszczeniu kontrolnym. Zielone światło wskazuje na ich pełną wydajność; światło pomarańczowe oznacza zatrzymanie przez przeszkodę albo ładowanie baterii. System wykrywa również ewentualne problemy techniczne i jest w stanie natychmiast je rozwiązać.
Cyfrowy potencjał
SEAT aktywnie wykorzystuje swój cyfrowy potencjał nie tylko podczas optymalizacji procesów produkcyjnych. Już w lutym zespół SEAT Easy Mobility Team, pracujący nad nowymi rozwiązaniami w zakresie rozwoju Connectivity, zaprezentuje swoje najważniejsze osiągniecia na Światowym Kongresie Technologii Mobilnych w Barcelonie
Źródło: www.mototarget.pl