Jak pielęgnować szyby samochodowe zimą?

Polska zima często bywa nieprzewidywalna. Obecnie nie zanosi się na mroźną i śnieżną pogodę, ale jak wiemy z doświadczenia, potrafi ona nas zaskoczyć. Wiatr, szron, a także deszcz mogą w niepożądany sposób wpływać na szyby naszego pojazdu. Co zatem robić, aby zadbać o nie zimą?

 

 

Bezpieczeństwo na drodze to podstawa. W tym kontekście kluczowa jest dobra widoczność podczas jazdy. Nawet lekki przymrozek może spowodować oblodzenie naszego pojazdu. W takiej sytuacji istotne jest zastosowanie odpowiednich narzędzi i środków, aby pozbyć się tego, co jest niepożądane, w szczególności na powierzchni szyby.

Sposobów na to jest mnóstwo. Niestety większość decyduje się na tradycyjną metodę, czyli skrobaczkę. Okazuje się jednak, że nie zawsze jest ona skuteczna. – Sporo kierowców, chcąc oszczędzić pieniądze, oczyszcza swoje szyby tanią skrobaczką. Oczywiście, jest to najmniej kosztowna metoda, ale niekoniecznie odpowiednia dla szyb. Istnieje bowiem prawdopodobieństwo, że zostaną one zarysowane – komentuje Jarosław Garbacz, Product & Sales Manager Pilkington AGR.Chcąc usunąć śnieg lub szron, warto korzystać z narzędzi, które są rekomendowane przez producentów szyb. My w swojej ofercie proponujemy klientom skrobaczki, które pozwalają na dokładne usunięcie szronu przy jednoczesnym pozostawieniu płaskiej powierzchni, bez rys i ubytków. Posiadamy także chemię motoryzacyjną. Zestaw ten składa się z odmrażacza do szyb, płynu letniego oraz zimowego, a także pióra wycieraczek.

Kolejną opcją dla kierowców jest skorzystanie z chemicznych preparatów do odmrażania. Są to substancje, w których składzie znajdują się alkohol i glikol etylowy. Tutaj ważne jest, aby skorzystać z preparatu z pompką, ponieważ szanse na zamarznięcie substancji są mniejsze, dzięki czemu można je przechowywać w samochodzie. – Korzystanie z preparatów chemicznych to kolejna dość popularna metoda. Trzeba jednak uważać, ponieważ wydzielają one nieprzyjemny zapach. Może on prowadzić do bólu i zawrotów głowy. Aby temu zapobiec, warto przed użyciem preparatu zabezpieczyć dłonie, a także zapoznać się z etykietą od producenta – tłumaczy ekspert.

Korzystając z odmrażacza należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Po nałożeniu preparatu na szybę, warto na chwilę uruchomić wycieraczki, a następnie spryskać powierzchnię zimowym płynem. W ten sposób unikniemy smug, które niejednokrotnie pogarszają widoczność podczas jazdy. Wielu kierowców popełnia kluczowy błąd i polewa szybę samym płynem do spryskiwaczy albo nawet gorącą wodą. Nie jest to jednak skuteczna metoda, dlatego powinno się jej unikać.

Chcąc utrzymać szyby samochodu w dobrym stanie, powinniśmy pamiętać o systematycznej wymianie płynu zimowego do spryskiwaczy. Co więcej, dostrzegając nadmierne parowanie szyby od wewnątrz, warto zaopatrzyć się w preparat antyroszeniowy lub samochodowy pochłaniacz wilgoci. To kolejny sposób na to, jak poprawić widoczność podczas jazdy.

 

 

Kontakt dla dziennikarzy:
Natalia Kubowicz, Kierownik ds. komunikacji korporacyjnej NSG Group w Polsce
tel. +48 514 863 601
e-mail: natalia.kubowicz@pl.nsg.com

 

Informacje uzupełniające:

Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 30 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w 105 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2017 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,88 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 38% zrealizowano w Europie, 25% w Japonii, 20% w Ameryce Północnej i 17% w pozostałych częściach świata.