Inauguracja budowy Centrum Technicznego BWI Group

11 kwietnia firma BWI Group wraz z partnerami inwestycji zainaugurowała budowę nowego Centrum Technicznego koncernu –  ośrodka o charakterze  badawczo – rozwojowym dla zawieszeń samochodowych.  Budynek o powierzchni  11 tys. metrów kwadratowych powstanie przy ulicy Medweckiego, w bezpośrednim  sąsiedztwie portu lotniczego Balice. To z pewnością duży atut i udogodnienie dla klientów, dostawców oraz pracowników BWI z innych lokalizacji. Nowy obiekt zintegruje  dwa krakowskie oddziały Centrum, da pełen komfort pracy wszystkim zespołom inżynierskim, zwiększy efektywność  laboratoriów, a co za tym idzie podniesie atrakcyjność oferty produktowej.

Nowa lokalizacja oznacza  dla nas  przede wszystkim zwiększenie powierzchni obszarów kluczowych dla naszego rozwoju, takich jak laboratoria testowe, walidacyjne, materiałowe, metrologiczne i prototypownia. –  wyjaśnia Krzysztof Kucharczak, Dyrektor Centrum Technicznego BWI Group w Krakowie. Umożliwi nam to dalszy rozwój nowych technologii skupionych głównie wokół  redukcji masy amortyzatora,  co jest ważnym aspektem przy projektowaniu samochodów elektrycznych oraz  poprawy komfortu  jazdy,  na co z kolei duży nacisk kładą producenci samochodów autonomicznych. Nasze rozwiązania są cenione przez klientów, czego dowodem może być znalezienie się w ściśle wyselekcjonowanym gronie dostawców nominowanych do prestiżowej nagrody koncernu BMW w kategorii Efficient Dynamics w ubiegłym roku.

Projektowanie  amortyzatorów pasywnych stanowi  kluczową kompetencję krakowskiego Centrum Technicznego, a ich wytwarzanie jest trzonem działalności fabryki BWI Group w Krośnie.  Nad tym, aby produkt spełniał wymagania klientów, a finalnie użytkowników samochodów, pracuje 460 inżynierów prowadzących projekty, badania technologiczne, testy materiałowe i wytrzymałościowe, a także nadzorujących proces produkcyjny w każdym jego aspekcie.  W tej chwili BWI Group oferuje bardzo szerokie spektrum amortyzatorów pasywnych, zróżnicowanych poprzez rozmiary, konfigurację, specyficzne wymagania klienta i trendy panujące w branży automotive. Ich głównymi odbiorcami są koncerny samochodowe takie jak:  BMW, Volvo, Land Rover, PSA, Audi, Honda, Ferrari, Porsche, Ford. Lamborghini.

Krakowskie  Centrum Badawczo – Rozwojowe jest strategiczną jednostką w strukturach  BWI Group, – tłumaczy dalej Krzysztof Kucharczak –  ponieważ to m.in. tutaj  wdrażane są innowacje,  które  budują  ofertę produktową koncernu  oraz opracowywany jest zaawansowany technologicznie proces produkcyjny implementowany później w naszych fabrykach w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Praktykowana tutaj  standaryzacja produktu i wdrażanych procesów jest dobrym wzorem docenianym przez naszych globalnych klientów.

Grupa BWI powstała w 2009 r., w celu przejęcia  od Delphi Corporation wszystkich aktywów związanych
z wytwarzaniem części zawieszeń. Od tego momentu mija właśnie 10 lat i były to niezwykle owocne lata podczas, których firmie udało się pozyskać wiele nowych projektów, a co najbardziej znaczące także nowych klientów. W tym czasie portfolio produktowe wzbogaciło się o nowe technologie, które zyskały uznanie i zostały z sukcesem wdrożone w samochodach uznanych marek. Zwiększeniu uległy też moce produkcyjne, a to za sprawą nowych trzech fabryk: w Chinach, Czechach i USA. BWI  Group na świecie  to 6 fabryk i 7 Centrów Technicznych zlokalizowanych w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Pracuje w nich blisko 5 tysięcy osób. Warto zaznaczyć, że konsorcjum jest właścicielem opatentowanej, uznanej na świecie technologii MagneRide® – w pełni dostrajalnego, sterowanego elektronicznie amortyzatora opartego na działaniu cieczy magnetoreologicznej, wykorzystywanego głównie w samochodach klasy premium.