Koreańska marka przeszła przez ostatnie lata sporą ewolucję. Z producenta tanich i kiepsko wykonanych samochodów przerodziła się w silnego konkurenta europejskich marek, który oferuje ciekawe samochody. Teraz Hyundai chce poprawić jakość obsługi klientów, co oznacza zamknięcie części salonów dilerskich i otwarcie nowych punktów sprzedaży.
Jak informuje „Dziennik Gazeta Prawna”, Hyundai jest szóstą co do popularności marką w Polsce i posiada obecnie ponad 50 punktów dilerskich. Marcin Okrój, dyrektor zarządzający Hyundai Motor Poland, tłumaczy, że niektórzy dilerzy nie spełniają wymagań marki co do jakości obsługi. Z tego powodu polskie przedstawicielstwo koreańskiej marki ma zamiar wymienić część punktów dilerskich na nowe. Między innymi małe firmy zostaną zastąpione przez większe, takie, które dysponują odpowiednim budżetem.
Nie wiadomo ilu dilerów Hyundaia zniknie, ani ile powstanie nowych punktów. Wiadomo natomiast, że zmiany wymusza europejska centrala, która chce podnosić standard obsługi klientów, aby dalej poprawiać wizerunek marki. Eksperci zauważają, że koreański producent podąża śladami japońskich marek, które zdobyły serca klientów solidnością i jakością obsługi. O popularności Hyundaia w Polsce świadczy 15,3 tys. samochodów sprzedanych w 2012 roku. Co równie ważne – większość tych aut trafiła w ręce prywatne, a nie została zakupiona do firmowych flot.
sj, moto.wp.pl, (WP.PL)