Hybrydy przynoszą realne oszczędności

Jedną z głównych zalet aut hybrydowych są niskie koszty eksploatacji. Potwierdzeniem tego są badania firmy Tec-RMI, przeprowadzone na zamówienie niemieckiego magazynu flotowego BFP Fuhrpark.

Tec-RMI to niezależny ośrodek analizprzemysłu motoryzacyjnego. W swoim badaniu poddał analizie wybrane modele hybrydowe i hybrydowe plug-in różnych producentów. Za okres eksploatacji przyjęto 36 miesięcy i przebieg 120 000 km.

Jedynymi samochodami w zestawieniu, generującymi oszczędności dla użytkownika w stosunku do innych napędów, okazały się Toyota Auris Hybrid i Lexus IS 300h. Auris Hybrid pozwoli zaoszczędzić 300 euro względem wersji z napędem wysokoprężnym i 160 Euro względem napędu benzynowego. W przypadku Lexusa IS 300h oszczędności te wyniosły 1 000 euro.

Wyniki te są zasługą m.in. systemu odzyskiwania energii hamowania, dzięki któremu zużycie klocków hamulcowych jest wyraźnie niższe niż w przypadku napędu konwencjonalnego (wymiana eksploatacyjna klocków co ok. 100 000 km). Wpływ miały również wolniej zużywające się opony, o 5 lat trwalszy układ wydechowy, światła LED świecące przez 20 lat oraz brak tradycyjnych elementów, takich jak alternator, rozrusznik, sprzęgło czy paski napędowe.

W ciągu ostatnich 4 lat sprzedaż samochodów hybrydowych do klientów instytucjonalnych w Europiewzrosła dwukrotnie, z 20 000 w 2011 roku do 40 000 sztuk w 2014 roku. W zeszłym roku klienci w Europie kupili łącznie 178 000 samochodów hybrydowych Toyoty i Lexusa.

Money.pl