Honda ogłasza pełną elektryfikację systemów w Europie do 2025 r.

Honda Urban EV Concept unveiled at the Frankfurt Motor Show

Wczoraj w Genewie Honda ogłosiła dalsze plany dotyczące elektryfikacji, zgodnie z którymi – do 2025 roku – chce przesunąć 100 procent swojej europejskiej sprzedaży na modele z napędami wykorzystującymi silniki elektryczne. Nowe, ambitne plany wywodzą się z przyjętych w 2017 roku założeń, według których do 2025 roku dwie trzecie sprzedawanych na świecie samochodów Hondy ma posiadać właśnie takie układy napędowe. Uplasuje to Hondę na czele globalnej elektryfikacji, co przyjęto jako część wizji na rok 2030.

  • Honda ogłasza ambitny plan, aby do 2025 roku 100% europejskiej oferty koncernu stanowiły pojazdy elektryczne
  • Model Honda e Prototype to kolejny krok firmy w kierunku rozwoju technologii elektryfikacji napędów
  • Honda zapowiada opracowanie systemu zarządzania energią przewidzianego na rynki Europy
  • Partnerami nowego przedsięwzięcia będą firmy: Moixa, produkująca akumulatory i agregaty prądotwórcze oraz Ubitricity, specjalizująca się w budowie i obsłudze systemów ładowania

Tom Gardner, wiceprezes Honda Motor Europe, powiedział podczas konferencji prasowej: „…od marca 2017 roku, kiedy złożyliśmy pierwszą obietnicę, zmiany w kierunku elektryfikacji nabrały szybkiego tempa. Wyzwania, jakie stawia ochrona środowiska, coraz mocniej napędzają popyt na czystsze rozwiązania w dziedzinie transportu. Rozwój nowych technologii jest nieubłagany, a ludzie zaczynają zmieniać swoje spojrzenie na samochód.”

Premiera Hondy e Prototype

Kolejnym dowodem na ambicje Hondy odnośnie rozwoju elektrycznych systemów napędowych jest model Honda e Prototype. Pokazany po raz pierwszy w Genewie model zapowiada pierwszy całkowicie elektryczny seryjny samochód Hondy, jaki będzie oferowany na rynku europejskim. Jako pojazd miejski, e Prototype oferuje konkurencyjny zasięg – do 200 km oraz funkcję „szybkiego ładowania”, zapewniającą 80% pojemności baterii w zaledwie 30 minut. Wyposażony w napęd na tylne koła, reprezentuje on charakterystyczną dla Hondy sportową dynamikę jazdy. Wersja produkcyjna Hondy e Prototype zostanie pokazana jeszcze w tym roku. Klienci już teraz mogą się zapoznać z informacjami na temat modelu na stronie internetowej Hondy, a na początku lata będą mogli składać zamówienia i dokonać rezerwacji samochodu na wybranych rynkach europejskich. Do dziś 15 000 osób zdeklarowało zainteresowanie modelem Honda e Prototype.

Kontynuowany będzie dalszy rozwój zaawansowanej techniki hybrydowej

Na początku 2019 r. Honda z powodzeniem wprowadziła na rynek całkowicie nową hybrydową wersję modelu CR-V, w której zastosowano dwusilnikową odmianę zaawansowanego systemu hybrydowego i-MMD. Honda spodziewa się, że nowoczesnee systemy hybrydowe odegrają kluczową rolę w osiągnięciu celu – 100-procentowej elektryfikacji oferty sprzedażowej do 2025 roku.

Honda opracuje system zarządzanie energią przewidziany na rynki Europy

Honda skorzystała z okazji podczas konferencji prasowej w Genewie, aby podzielić się i szczegółami dotyczącymi rozwoju rozwiązań w zakresie zarządzania energią. Zapowiadany system opiera się na koncepcji dwukierunkowego ładowania za pośrednictwem urządzenia Power Manager, zaprezentowanej po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2017 roku.

Honda zamierza stworzyć gamę produktów i usług zarządzania energią, oferując kompleksowe rozwiązanie zarówno dla klientów dysponujących samochodami elektrycznymi EV, jak i dla operatorów usług energetycznych w Europie.

Tom Gardner powiedział: „To ważny krok dla Hondy. Naszym celem jest dostarczanie rynkowych innowacji poprzez uruchomienie usług energetycznych, które stanowić będą dodatkową wartość dla operatorów systemów elektroenergetycznych i właścicieli elektrycznych pojazdów”.

Honda współpracuje z firmą EVTEC nad dalszym rozwojem technologii dwukierunkowego ładowania i urządzeniem Honda Power Manager (kompatybilnym z pojazdami zasilanymi z akumulatorów, takimi jak Honda e Prototype) i planuje zaoferowanie komercyjnej wersji systemu w najbliższych latach.

Honda ogłosiła również zawarcie umów z dwoma zewnętrznymi partnerami:

– Moixa, to firma specjalizująca się w technologii „agregatora zasobów”, umożliwiającej klientom kontrolę i wykorzystanie energii zgromadzonej w akumulatorach samochodu elektrycznego EV

– Ubitricity, to wiodący dostawca rozwiązań do ładowania akumulatorów, w tym innowacyjnego podejścia do ich ładowania na ulicach w obszarach miejskich

Następnym krokiem jest rozpoczęcie studiów wykonalności opracowywanych rozwiązań, co będzie miało miejsce w Londynie w Wielkiej Brytanii i w Offenbach w Niemczech. O dalszych postępach prac Honda ma nadzieję poinformować jeszcze w tym roku.

O Moixa

Moixa (www.moixa.com) to wiodąca brytyjska firma w branży inteligentnych akumulatorów. Moixa produkuje inteligentne akumulatory i oprogramowanie GridShare do zarządzania inteligentnym ładowaniem akumulatorów i pojazdów elektrycznych. GridShare® zarządza dystrybucją i magazynowaniem energii o wartości ponad 50MWh, wykorzystywanej przez systemy baterii w 6000 domach w Wielkiej Brytanii i Japonii, tworząc jeden z największych na świecie systemów elektrowni wirtualnych. Sztuczna inteligencja steruje procesem ładowania w różnych porach dnia, optymalizując wykorzystanie systemów o niskiej emisji dwutlenku węgla oraz tańsze taryfy. Platforma GridShare umożliwia również przedsiębiorstwom energetycznym zarządzanie procesem magazynowania energii, flotami akumulatorów i pojazdów elektrycznych, zapewniając elastyczność pomocniczych usług.

Moixa została wybrana spośród 13 900 firm w rankingu Global Cleantech 100 i przez ostatnie dwa lata pozyskała ponad 16 milionów funtów na inwestycje od wiodących firm z Japonii. Firma ma ogromne doświadczenie w innowacyjnych systemach magazynowania energii. Przez 12 lat badań pozyskała 6 mln funtów dofinansowania na programy pilotażowe. Jest właścicielem ponad 20 patentów z dziedziny technologii inteligentnego magazynowania energii oraz optymalizacji wykorzystania pojazdów elektrycznych.

O ubitricity

ubitricity – Gesellschaft für verteilte Energiesysteme mbH: Celem Knuta Hechtfischera i dr. Franka Pawlitschka, którzy założyli w 2008 r. platformę ubitricity, było umożliwienie pojazdom elektrycznym (EV) ładowania akumulatorów z wykorzystaniem energii ze źródeł odnawialnych, niezależnie od miejsca parkowania. Dziś firma jest jednym z wiodących dostawców inteligentnych rozwiązań w dziedzinie ładowania baterii i rozliczania kosztów energii wykorzystywanej przez pojazdy elektryczne. Ubitricity łączy wiedzę techniczną, taką jak rozwój mobilnego licznika energii elektrycznej z technologiami cyfryzacji. Dzięki temu była możliwa rozbudowa sieci korzystających z prostszych technicznie i tańszych punktów ładowania, w których wykorzystano istniejącą infrastrukturę latarni elektrycznych. Rozwiązało to problem rozliczania kosztów energii zużytej do naładowania konkretnego pojazdu w przypadku zarządzania flotą pojazdów i nieruchomościami. Mobilne liczniki energii umożliwiają również przekształcenie pojazdów elektrycznych w inteligentne systemy magazynowania prądu dla sieci elektroenergetycznej – jest to kluczowy element w rozwoju źródeł energii odnawialnej. www.ubitricity.com

Źródło: www.mototarget.pl