W styczniu rynek nowych samochodów osobowych w Hiszpanii osiągnął wynik na poziomie niecałych 49 700 rejestracji. To gorzej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej o 9,6%.
Stowarzyszenie branżowe ANFAC podkreśla, że gdyby nie efekty programu dopłat PIVE, który zachęcił do zakupu nowego auta klientów indywidualnych w Hiszpanii, zanotowany spadek na poziomie 9,6% byłby jeszcze większy.
Przypomnijmy, że w grudniu 2012 spadek na rynku nowych samochodów osobowych w Hiszpanii wyniósł 13,4% w stosunku rocznym.
Po wyczerpaniu w pierwszej połowie stycznia środków wyasygnowanych na program PIVE (łącznie pula 75 mln EUR) zdecydowano już, że system dopłat będzie obowiązywał dalej dzięki przeznaczeniu kolejnych 150 mln EUR.
Podkreśla się jednak, że bardzo trudna sytuacja ekonomiczna, w jakiej znalazła się cała gospodarka Hiszpanii, będzie w dalszym ciągu oddziaływać negatywnie na rynek nowych samochodów w tym kraju, skłaniając większość konsumentów do odłożenia ważnych decyzji zakupowych na bliżej nieokreśloną przyszłość.
IBRM Samar