- Od stycznia do września przekazano klientom 531 500 pojazdów całkowicie elektrycznych (BEV), w porównaniu do 366 600 w poprzednim roku
- Udział samochodów elektrycznych w dostawach ogółem wzrósł do 7,9 procent (styczeń-wrzesień 2022: 6,1 procent), osiągając 9 procent w trzecim kwartale (trzeci kwartał 2022: 6,8 procent)
- Europa pozostaje kluczowym rynkiem dla rozwoju strategii elektryfikacji Grupy Volkswagen ze wzrostem o 61 procent do 341 100 pojazdów z napędem elektrycznym (styczeń-wrzesień 2022: 211 900), w USA zanotowano wzrost o 74 procent, do 50 300 pojazdów (styczeń-wrzesień 2022: 28 900), Chiny uzyskały wynik wyższy o 4 procent od ubiegłorocznego z liczbą 117 100 pojazdów elektrycznych (styczeń-wrzesień 2022: 112 700)
- Hildegard Wortmann, członek zarządu ds. sprzedaży: „Nasze wyniki są bardzo dobre, zwiększyliśmy dostawy samochodów elektrycznych o 45 procent w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy. Pomimo obecnego spadku zainteresowania samochodami elektrycznymi na rynku europejskim, zwiększyliśmy udział w rynku i pozostaliśmy liderem w tym segmencie. Jednak nasze zamówienia są poniżej naszych ambitnych celów ze względu na niższy niż oczekiwano popyt na rynku”
|
Wolfsburg/Poznań, 16 października 2023 r. – Grupa Volkswagen w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 roku kontynuowała swoją transformację. Dostawy pojazdów całkowicie elektrycznych wzrosły w tym okresie o 45 procent – do 531 500 pojazdów na całym świecie, co oznacza zwiększony do 7,9 procent udział aut z takim napędem w dostawach ogółem (w tym samym okresie 2022 roku było to 6,1 procent). W samym trzecim kwartale udział pojazdów elektrycznych w dostawach wzrósł do 9 procent w porównaniu do 6,8 procent rok wcześniej. Od stycznia do września najważniejszym rynkiem była Europa, osiągając wzrost o 61 procent do 341 100 pojazdów. Dostawy pojazdów elektrycznych w USA wzrosły o 74 procent, do 50 300 sztuk, a w Chinach przekroczyły poziom z poprzedniego roku, ze wzrostem o 4 procent, do 117 100 sztuk.
|
64 procent samochodów elektrycznych marek Grupy Volkswagen trafiło do klientów w Europie, kolejne miejsca zajmują Chiny (22 procent) i USA (10 procent). Pozostałe 4 procent trafiło na inne rynki.
Marka Volkswagen Samochody Osobowe dostarczyła do końca września 273 000 samochodów elektrycznych, czyli nieco ponad połowę wszystkich tego typu aut Grupy. Za nią uplasowały się: Audi z wynikiem 123 000 pojazdów (udział w Grupie 23 procent), Skoda z 54 400 pojazdami (udział w Grupie 10 procent), SEAT/CUPRA z 32 300 pojazdami (udział w Grupie 6 procent), Porsche z 27 900 pojazdami (udział w Grupie 5 procent) i Volkswagen Samochody Dostawcze z 19 600 pojazdami (udział w Grupie 4 procent).
Najpopularniejsze samochody elektryczne Grupy Volkswagen w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 r.:
Volkswagen ID.4/ID.5: 162 100 szt. Volkswagen ID.3: 90 500 szt. Audi Q4 e-tron (w tym Sportback): 77 900 szt. SKODA Enyaq (w tym Coupe): 54 400 szt. CUPRA Born: 32 300 szt. Audi Q8 e-tron (w tym Sportback): 21 800 szt.
|