Po dziewięciu miesiącach dostawy Grupy Volkswagen są o ok. 3 procent niższe w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. To efekt trudnego otoczenia rynkowego, co pozostaje wyzwaniem od dłuższego czasu. Odnotowaliśmy znaczne wzrosty w Ameryce Północnej i Południowej i dzięki temu zwiększyliśmy tam nasz udział w rynku. W Europie udało nam się utrzymać liczbę przekazanych klientom pojazdów na stabilnym poziomie i to mimo sporych przeciwności na rynku. Panująca w Chinach ostra konkurencja sprawiła, że nasze dostawy w ujęciu globalnym nieco spadły. W nadchodzących miesiącach wprowadzimy sporo atrakcyjnych nowych modeli wszystkich naszych marek, co wzmocni naszą pozycję rynkową na całym świecie. Ponadto chcemy ograniczyć koszty, przede wszystkim w Niemczech, co pozwoli nam odnieść sukces w przyszłości” – powiedział Marco Schubert, członek rozszerzonego komitetu wykonawczego Grupy Volkswagen ds. sprzedaży.
Najważniejsze liczby
Dostawy na całym świecie na poziomie 6,52 mln pojazdów po trzech kwartałach – to o 2,8 procent mniej niż w tym okresie w 2023 roku (6,72 mln) – Wzrosty w Ameryce Północnej (+7 procent) i Południowej (+15 procent) w dużej mierze zrównoważyły spadki w Europie Zachodniej (-1 procent), a szczególnie w Chinach (-10 procent).
Dostawy aut elektrycznych na świecie wyniosły 506 500 sztuk, to o 4,7 procent mniej niż przez 3 kwartały 2023 roku (531 500 samochodów) – Na koniec września udział samochodów elektrycznych w dostawach ogółem wyniósł ok. 8 procent, to wynik zbliżony do ubiegłorocznego. Wzrosły dostawy w Chinach (+27 procent), odwrotnie w USA (-26 procent). Grupa Volkswagen utrzymała fotel lidera w dostawach aut elektrycznych w Europie (udział w rynku ok. 19 procent).
Liczba zamówień na samochody elektryczne w Europie Zachodniej podwoiła się do końca września – Portfel zamówień na samochody elektryczne w Europie Zachodniej wynosi ok. 170 000 pojazdów, a dostawy nowych modeli, takich jak VW ID.7 Tourer, Audi Q6 e-tron i Porsche Macan Electric z pewnością pozytywnie wpłyną na wynik w czwartym kwartale.
Dostawy hybryd plug-in na poziomie 192 000 pojazdów na świecie to wynik o 9 procent lepszy niż przez trzy kwartały ubiegłego roku – Rośnie popyt na pojazdy z nowoczesnymi napędami hybrydowymi typu plug-in drugiej generacji i zasięgiem na silniku elektrycznym sięgającym nawet 143 km.
Sytuacja w kluczowych regionach
Europa
Region jako całość zanotował spadek o 0,9 procent – do 2,79 mln pojazdów. W Europie Zachodniej spadek wyniósł 0,7 procent, a w Europie Środkowo-Wschodniej o 1,7 procent. W Niemczech spadek wyniósł 1,6 procent.
Ameryka Północna
769 000 dostarczonych pojazdów oznacza znaczący wzrost, o 7,4 procent. Grupa Volkswagen zanotowała wzrost o 1,5 procent na głównym rynku, w USA.
Ameryka Południowa
Region ten odnotował największy wzrost, wynoszący 14,6 procent, osiągając poziom 419 100 pojazdów. Największy wkład w ten pozytywny trend miała Brazylia, gdzie wzrost wyniósł 19,1 procent.
Azja-Pacyfik
Region odnotował spadek o 11 procent – do 2,27 mln pojazdów. Główna przyczyna to silna konkurencja w Chinach, w efekcie dostawy Grupy Volkswagen spadły o 10,2 procent.
Dostawy aut elektrycznych na świecie wyniosły 506 500 sztuk, to o 4,7 procent mniej niż przez 3 kwartały 2023 roku (531 500 samochodów) – Na koniec września udział samochodów elektrycznych w dostawach ogółem wyniósł ok. 8 procent, to wynik zbliżony do ubiegłorocznego. Wzrosły dostawy w Chinach (+27 procent), odwrotnie w USA (-26 procent). Grupa Volkswagen utrzymała fotel lidera w dostawach aut elektrycznych w Europie (udział w rynku ok. 19 procent).
Liczba zamówień na samochody elektryczne w Europie Zachodniej podwoiła się do końca września – Portfel zamówień na samochody elektryczne w Europie Zachodniej wynosi ok. 170 000 pojazdów, a dostawy nowych modeli, takich jak VW ID.7 Tourer, Audi Q6 e-tron i Porsche Macan Electric z pewnością pozytywnie wpłyną na wynik w czwartym kwartale.
Najlepiej sprzedające się samochody elektryczne (w sztukach)
Volkswagen ID.4/ID.5 135 200
Volkswagen ID.3 105 900
Audi Q4 e-tron (w tym Sportback) 78 800
Skoda Enyaq (w tym Coupe) 50 800
CUPRA Born 29 600
Audi Q8 e-tron (w tym Sportback) 23 900
Volkswagen ID.7 (w tym Tourer) 22 200
Volkswagen ID. Buzz (w tym Cargo) 20 000
Szczegółowe dane na temat wyników znajdują się w załączonym pliku pdf.
Dostawy_Grupy_Volkswagen_Q1-Q3_2024