Grupa Renault sprzedała ponad 2,7 mln aut

W 2014 r. sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Grupy Renault wzrosła o 3,2% do poziomu 2 712 432 samochodów, podczas gdy światowy rynek samochodowy odnotował wzrost o 3,5%.

W Europie udział Grupy Renault w rynku osiągnął próg 10%, co oznacza wzrost o 0,6%. Sprzedaż Grupy wyniosła 1 464 611 samochodów, wykazując 12,5% wzrost, dwukrotnie większy niż wzrost całego rynku. Taki wynik marek Renault i Dacia, napędzany jest sprzedażą modeli Clio, Captur, Duster i Sandero i pozwolił na skompensowanie spadku sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich.

Pomimo kryzysu gospodarczego i finansowego na jej najważniejszych wschodzących rynkach, Grupa uzyskała wyskie udziały w rynku brazylijskim (7,1%) i rosyjskim (7,9%) – jej drugim i trzecim co do wielkości rynku zbytu. Na skutek tych trudności sprzedaż Grupy poza Europą odnotowała spadek o 5,9%. Na rynkach pozaeuropejskich Grupa zwiększyła udziały na sześciu z siedmiu największych rynków zbytu, w tym Brazylii (7,1%) i Rosji (7,9%).

Marka Renault zajmuje obecnie trzecie miejsce na rynku samochodów osobowych i dostawczych z udziałem w wysokości 7,6% (+0,2%). Renault jest liderem we Francji, a w Hiszpanii odzyskało drugą pozycję. Modele Clio i Captur umożliwiły marce zajęcie pierwszego miejsca na rynku samochodów miejskich (w segmentach A + B). Na rynku samochodów dostawczych marka utrzymuje pozycję lidera, z udziałem w rynku w wysokości 14,2%.

Marka Dacia drugi rok z rzędu odnotowała wzrost udziałów w rynku wśród marek obecnych na rynku europejskim do poziomu 2,5%. We Francji Dacia jest piątą marką na rynku, a jej udział wzrósł o + 0,5 punktu do 4,9% dzięki wynikom Dustera i Sandero.

W Polsce obydwie marki Grupy Renault (Renault i Dacia razem) w 2014 r. zarejestrowały 37 755 samochodów (o 5 440 więcej niż w 2013 r.), co pozwoliło przekroczyć 10% udział w polskim rynku samochodowym (10,1%). Przy wzroście rynku o 12% w stosunku do 2013 r. marka Renault zanotowała na koniec 2014 r. wzrost o 15% zajmując 6. miejsce w Polsce z udziałem 6,2%, i drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych.

Dacia wykazała wzrost sprzedaży o 20%, osiągając udział 3,9% polskiego rynku samochodowego i zajmując miejsce w pierwszej dziesiątce.
Wg Grupy w 2015 r. światowy rynek powinien osiągnąć umiarkowany 2% wzrost w stosunku do 2014 r. Na rynku europejskim spodziewany jest wzrost o 1-2%.

– Wobec nadal niepewnej sytuacji rynkowej w 2015 r. będziemy kontynuowali realizację średnioterminowego planu Renault Drive the Change. Planujemy zwiększenie naszej ogólnoświatowej sprzedaży, umocnienie pozycji w Europie i na najważniejszych dla nas wschodzących rynkach. Wzrost sprzedaży będzie wsparty intensywnym planem wprowadzania nowych produktów, obejmującym pięć modeli, oświadczył Jérôme Stoll, członek Komitetu Wykonawczego, syrektor ds. wyników i dyrektor handlowy Grupy.

źródło: Grupa Renault/wnp.pl