Firma realizuje plan rozwoju, który zakłada ekspansję międzynarodowej sieci oraz dywersyfikację rynków i sektorów
Grupa Gefco wzmacnia wiodącą pozycję na międzynarodowym rynku usług logistycznych. Obecnie, Grupa Gefco to jeden z dziesięciu najważniejszych graczy na rynku logistycznym w Europie, którego celem jest podwojenie przychodów do poziomu 8 mld Euro w 2020 roku. Aktualnie branża motoryzacyjna stanowi 74% portfela klientów Grupy Gefco. Pozostała część to firmy z sektorów FMCG, elektronicznej, lotniczej i obronnej oraz z innych gałęzi przemysłu.
Rozwój Grupy Gefco w Polsce jest obecnie w rękach Rafała Krajewskiego, nowego Dyrektora Generalnego, który posiada 16-letnie doświadczenie w logistyce dla przemysłu i motoryzacji.
Polska oceniana jest przez Grupę Gefco jako ważny rynek, wciąż z bardzo dużym potencjałem. Naszą mocną stroną jako kraju jest położenie geograficzne, wysokie kwalifikacje pracowników oraz stale rosnące znaczenie przemysłu motoryzacyjnego w gospodarce.
To sprawia, że Polska jest nadal magnesem dla rzeszy dostawców motoryzacyjnych napędzających zapotrzebowanie na wysokiej jakości usługi logistyczne, które świadczy Gefco
– podkreśla Rafał Krajewski, nowy Dyrektor Generalny Gefco Polska.
Dodatkowy potencjał kraju wynika z faktu, iż Polska znajduje się na szlaku tranzytowym łączącym Europę Zachodnią, a w szczególności Niemcy, z krajami Wspólnoty Niepodległych Państw
– dodaje.
Nowy Dyrektor Generalny Gefco Polska zarządza firmą zgodnie z przyjętą strategią konsolidacji Grupy i rolą głównego partnera logistycznego dla firm z Polski, oferując usługi o wartości dodanej i dostęp do sieci o zasięgu globalnym.
Luc Nadal, Prezes Zarządu Grupy Gefco, który pracę w firmie rozpoczął w 2010 roku od stanowiska Dyrektora ds. Transportu Kolejowego i Logistyki, przywołuje najważniejsze fakty świadczące o wiodącej pozycji Gefco. Przede wszystkim to zasługa olbrzymiego doświadczenia w logistyce dla branży motoryzacyjnej, które obejmuje między innymi 65 lat współpracy z koncernem PSA Peugeot Citroën. To jedyne w swoim rodzaju doświadczenie pozwala Gefco zarządzać i optymalizować złożone łańcuchy dostaw w wielu sektorach gospodarki – lotnictwie i przemyśle obronnym, branży elektronicznej, FMCG, towarów przemysłowych i innych.
Poza dywersyfikacją sektorową, strategia rozwoju Gefco zakłada ekspansję sieci na całym świecie, co pozwoli firmie oferować globalne usługi logistyczne dla swoich międzynarodowych klientów.
Misją Gefco jest transformacja łańcucha dostaw w łańcuch wartości a jednocześnie stworzenie klientom warunków do wzrostu i utrzymania wysokiej konkurencyjności. Doświadczenie i motywacja zespołu Gefco Polska, jak również jego profesjonalna praca, doskonale pozycjonują naszą filię w Polsce jako preferowanego partnera logistycznego dla przemysłu
– podkreśla Luc Nadal, który od ponad trzech lat sprawuje funkcję dyrektora generalnego Grupy Gefco.
Rozwój sieci logistycznej GEFCO Polska
Dynamiczny rozwój sieci logistycznej Gefco Polska potwierdzają konkretne przykłady. Po uruchomieniu centrum samochodowego w Bieruniu (woj. śląskie) oraz platformy logistycznej w Łodzi liczba krajowych oddziałów Gefco wzrosła do dwunastu. Nowy oddział firmy w Łodzi jest punktem konsolidacji przesyłek do krajów Europy Wschodniej, który zwiększa efektywność sieci logistycznej oraz rozwija strategiczne produkty, takie jak drobnica krajowa
i międzynarodowa. Z kolei centrum samochodowe w Bieruniu stanowi bardzo dogodny punkt logistyczny pojazdów gotowych z Polski do krajów Europy Południowej i Zachodniej.
Od lutego 2015 roku usługi celne dostępne są we wszystkich oddziałach Gefco (oprócz oddziałów FVL – Finished Vehicle Logistics). Uruchomienie własnej Agencji Celnej było odpowiedzią na oczekiwania rynku oraz sposobem na optymalizację dostaw towarów i kontrolę nad ich przepływem. Gefco rozszerza również współpracę z klientami z rynku e-commerce.
Dzięki usługom skierowanym do każdego ogniwa łańcucha logistycznego oraz ich sprawnej integracji Gefco Polska jest dzisiaj w stanie świadczyć usługi o najwyższym stopniu kompleksowości dla najbardziej wymagających klientów globalnych. Nasza oferta w połączeniu z dotychczasową konsekwencją w działaniu i dobrą kondycją finansową Grupy nawet w trudnych ekonomicznie czasach pozwalają nam patrzeć w przyszłość z optymizmem – mówi Rafał Krajewski.
e-logistyka.pl