W maju br. wydano na świecie 177 741 aut marek BMW, MINI i Rolls-Royce, co oznacza wzrost rok do roku o prawie 7% i najlepszy maj w historii. Także sprzedaż w całym roku 2014 jest rekordowa – 826 865 dostarczonych samochodów to wzrost o 7% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Ameryka jest wciąż rozrastającym się rynkiem jako cały region, Azja jest rynkiem mocnym – ale i w Europie widać już oznaki powrotu rynku do zdrowej dynamiki. Marka BMW uzyskała w maju wzrost sprzedaży o 10% (łącznie 153 023 samochody), a w skali roku o 11%.
Nowa seria 2, która jest w sprzedaży od marca znalazła 7 842 nabywców. Sprzedaż serii 3 wykazuje ciągły wzrost (193 866 szt., +2%). BMW serii 4, które weszło na rynek w październiku ub.r., znalazło łącznie 35 253 nabywców. Popyt na serię 5, która pozostaje liderem segmentu w skali globu, wzrósł o 11% w samym maju br. BMW serii 6 także uzyskało rekordowy wzrost – rok do roku o 10%. Popyt na modele BMW X wykazuje solidny trend wzrostowy – sprzedaż modelu X1 wzrosła o 5%, X3 o 10%, zaś nowy model X5 – o 62,5%. Sprzedaż elektrycznego BMW i3 wyniosła w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 4 154 szt.
W maju wydano też 24 373 szt. MINI, co oznacza spadek o 10%, a rok do roku o 12%. Jest to zgodne z oczekiwaniami wobec niedawnej zmiany pokoleniowej najważniejszego modelu MINI Hatchback. Spodziewana jest całkowita zmiana tego trendu od lata 2014.
BMW Group zwiększyła sprzedaż w trzech głównych regionach: o 20% w Azji, o 4% w abu Amerykach i o 2% w Europie.
BMW Motorrad notuje piąty miesiąc wzrostu – w maju o 8%, a w całym roku jak dotąd o 13%.
źródło: BMW AG
AUTOR: WNP.PL (AG)