Fiat Chrysler Automobiles częściowo zwolni ponad połowę siły roboczej w zakładzie Mirafiori w Turynie, ponieważ przebudowuje fabrykę samochodów elektrycznych.
FCA powiedział we wtorek, że 3,245 pracowników fizycznych i umysłowych zostanie tymczasowo zwolnionych „w celu restrukturyzacji zakładów”.
Fabryka obecnie buduje tylko SUV Maserati Levante, którego sprzedaż spadła na głównych rynkach Chin, Europy i USA
Od 2020 r. Fabryka uruchomi produkcję elektrycznej wersji minicara Fiata 500.
Zwolnienia będą dotyczyć wszystkich pracowników zakładu montażowego Mirafiori. Około 2445 pracowników zostanie częściowo zwolnionych 1 stycznia 2019 r., kolejne 800 osób zostanie zwolnionych do 4 marca. Zwolnienia potrwają do 31 grudnia 2019 r.
Pracownicy wezmą udział w szkoleniach w zakresie elektrycznych i hybrydowych technologii napędowych.
Produkcja Levante będzie kontynuowana, gdy pracownicy będą na zmianę chodzić do fabryki, aby pracować w domu lub w domu. W okresie zwolnienia otrzymują obniżoną pensję z programu finansowanego przez rząd włoski i pracodawców.
Fabryka w Mirafiori zatrudnia około 5000 pracowników, w tym pracowników w obszarach montażu, tłoczenia i napędów.
Poza tym, że znajduje się w rodzinnym mieście Fiata, jest także najstarszą fabryką we Włoszech. Jest także siedzibą FCA, która zatrudnia około 5000 pracowników biurowych i technicznych, którzy nie są zagrożeni zwolnieniami.
Mirafiori jest niewykorzystywany od 2008/2009. Kiedyś produkowane modele, takie jak mały hatchback Stilo i mały hatchback Punto zostały przerwane. Alfa Mito, drugi model produkowany w zakładzie w Levante, został wycofany w lipcu.
Zgodnie ze związkiem FIM-CISL, produkcja Mirafiori spadła o 31 procent do 25 881 sztuk w ciągu pierwszych 9 miesięcy. Natomiast sprzedaż Levante spadła o 24 procent w Europie w ciągu pierwszych 10 miesięcy do 3 777. Sprzedaż Levante w USA spadła o 14 procent, do 4205.