Z linii produkcyjnej fabryki Volkswagena w Poznaniu zjechał w środę ostatni model VW Caddy 3. Jego następcą, dostępnym w salonach od lipca, będzie Caddy 4. Fabryka w stolicy Wielkopolski jest jedyną na świecie, gdzie produkowany jest ten model samochodu.
Nową generację tego modelu VW – Caddy 4 oficjalnie zaprezentowano w lutym tego roku. W salonach dostępna będzie od lipca.
„W 2003 roku rozpoczął się szczególnie bliski nam i dobrze znany etap w historii Caddy – w naszej fabryce ruszyła produkcja trzeciej generacji tego modelu. Seryjna produkcja trwała od 12. listopada 2003 roku do 20. maja 2015 roku. Jednocześnie dzisiaj, z numerem 1 578 384 z linii produkcyjnej zjechał pierwszy seryjny Caddy 4, który swoją światową premierę miał również w Poznaniu” – powiedział dyrektor poznańskiego zakładu Dietmar Mnich.
Roczna produkcja VW Caddy w Poznaniu wynosi 175 tys. samochodów tego modelu. To ok. 80 proc. wielkości całej produkcji fabryki w Wielkopolsce.
VW Caddy są zaliczane do grupy lekkich samochodów użytkowych. W latach 1979-1993 w Stanach Zjednoczonych produkowana była ich pierwsza generacja, oparta na rozwiązaniach VW Golfa. Na rynek europejski VW Caddy dostarczała firma TAS z Sarajewa. Seryjna produkcja pierwszej generacji tego modelu przez Volkswagena wypełniła przestrzeń samochodów użytkowych pomiędzy VW Transporterem a Passatem Kombi. Drugą wersję Caddy stworzył hiszpański koncern SEAT. Trzecia, została zaprezentowana podczas Międzynarodowych Targów Samochodów Użytkowych w Amsterdamie w październiku 2003 roku i od tego czasu Caddy 3 produkowany był w Wielkopolsce.
„Dzięki dobremu przyjęciu i niesłabnącemu zainteresowaniu naszym produktem przez te wszystkie lata stał się on istotnym motorem zmian i rozwoju dla poznańskiej fabryki. Na przestrzeni ostatnich 12 lat spółka przeobraziła się z zakładu montującego samochody do pełnowartościowej fabryki zatrudniającej dziś ponad 7000 osób i będącej największym pracodawcą w Wielkopolsce” – powiedział prezes zarządu i członek kierownictwa marki Volkswagen Samochody Użytkowe Jens Ocksen.
W najbliższych miesiącach koncern planuje kolejne inwestycje. Dzięki nim, w podpoznańskim Antoninku pracę ma znaleźć 900 osób. Od drugiej połowy 2016 roku w powstającej fabryce we Wrześni będzie produkowana nowa generacja modelu VW Crafter. Wtedy, zatrudnienie ma znaleźć kolejnych 3 tys. osób.
Koncern motoryzacyjny VW w Wielkopolsce i w Poznaniu obecny jest od 1993 r. Firma weszła wówczas w spółkę z Fabryką Samochodów Rolniczych Polmo, która produkowała w zakładzie w Antoninku samochody Tarpan. VW Poznań jest w 100 proc. własnością marki VW Samochody Użytkowe. Oprócz fabryki w dzielnicy Antoninek do koncernu należy zlokalizowana w dzielnicy Wilda odlewnia oraz wybudowany w Swarzędzu zakład zabudów specjalnych.