Jak wynika z danych Europejskiej Agencji Środowiska, w roku 2013 średni poziom emisji z nowych samochodów osobowych na rynku europejskim wynosił około 127 g CO2/km w porównaniu do 186 g CO2/km w roku 1995.
„Dzięki wielkiemu wysiłkowi producentów motoryzacyjnych i miliardom euro zainwestowanym w badania i rozwój samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze w Europie są najczystsze na świecie – powiedział Erik Jonnaert, sekretarz generalny Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).
Bez względu na osiągnięty wynik europejska branża motoryzacyjna w dalszym ciągu będzie kontynuować wysiłki w celu dalszego obniżania emisji CO2 tak z samochodów osobowych, jak i lekkich dostawczych. Najbardziej ekonomiczne i opłacalne działania zostały już podjęte, dlatego teraz – aby osiągnąć kolejne poziomy redukcji CO2 – konieczne są coraz większe inwestycje w procesy technologiczne.
Dziś branża motoryzacyjna jest na właściwej drodze do obniżenia emisji CO2 do poziomów wymaganych przez przepisy. „Należy jednak zauważyć, że legislatorzy ustanawiają cele, które mają wejść w życie z dnia na dzień, dlatego producenci muszą rozpocząć proces ich realizacji z dużym wyprzedzeniem. Oznacza to, że ze względu na charakter tychże przepisów na drodze do realizacji celów konieczny jest pewien stopień nadwyżek wyników – wyjaśnia Jonnaert.
: