15 samochodów BMW i3 będzie wspierało pracę jednostek Lasów Państwowych. Zostały one wybrane w ramach największego tego typu przetargu na zakup pojazdów elektrycznych w Polsce.
Samochody BMW i3 zostały wybrane przez Lasy Państwowe w przetargu zrealizowanym w ramach projektu „Las energii”. Jego celem jest rozwój elektromobilności oraz upowszechnienie wykorzystywania odnawialnych źródeł energii oraz ograniczenie emisji zanieczyszczeń. Lasy Państwowe jako pierwsza instytucja publiczna wcielają w życie zapisy Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, zobowiązującej naczelne i centralne organy administracji państwowej oraz jednostki samorządu terytorialnego do wprowadzania pojazdów z napędem elektrycznym do swoich flot.
Czysta radość z jazdy z przywilejami
W pełni elektryczne BMW i3 nie emituje spalin podczas jazdy, dzięki czemu przyczynia się do dbałości o jakość powietrza. Dodatkowo ogranicza poziom hałasu, ponieważ silnik elektryczny pracuje niemal bezgłośnie. Dzięki przepisom obowiązującym w Polsce od początku roku kierowcy BMW i3 mogą korzystać ze specjalnych przywilejów dla pojazdów elektrycznych, m.in. poruszać się po buspasach oraz darmowych miejsc parkingowych w strefach płatnych w centrach miast. Od 1 lipca dostępne są naklejki na samochody elektryczne, które ułatwiają kierowcom korzystanie z przywilejów. Auta elektryczne są także zwolnione z akcyzy.
Kompleksowe podejście do zrównoważonej mobilności
BMW i3 jest znany na całym świecie jako symbol czystej radości z jazdy. Model wyznacza nowe standardy w kompleksowym podejściu do ochrony środowiska. BMW i3 produkowany jest w fabryce, która w 100% korzysta z energii odnawialnej, a przy jego produkcji zużywane jest o połowę mniej energii niż w innych, także bardzo efektywnych, zakładach. Wyróżniają go także wykorzystane przy produkcji materiały, pozyskane z surowców odnawialnych lub recyklingu. Przykładowo kenaf, którym pokryta jest deska rozdzielcza i boczki drzwi, zastąpił ropopochodne tworzywa sztuczne. Materiał pozyskiwany jest z ketmii konopiowatej, która podczas wzrostu zmienia na tlen nieprzeciętnie duże ilości CO2. Z kolei drewno eukaliptusowe, które jest bardziej odporne na wilgoć, wymaga o 90% mniej obróbki powierzchni, niż klasyczne gatunki, a dodatkowo jest ona możliwa bez wykorzystania chemii. Skóra stosowana w tym modelu jest garbowana naturalnym ekstraktem z liści oliwnych stanowiącym odpad po zbiorze, dzięki czemu proces jest w pełni przyjazny dla środowiska. Więcej informacji na temat BMW i jest dostępne na stronie https://www.bmw.pl/pl/all-models/bmw-i.html
Źródło: www.mototarget.pl