Zasięg samochodu i infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych są częstymi tematami dyskusji jako kluczowe czynniki wpływające na perspektywy elektrycznej mobilności. BMW i3 wyposażony w układ napędowy eDrive został zaprojektowany tak, by w typowych warunkach eksploatacyjnych ładowanie jego akumulatorów było potrzebne tylko raz na 2-3 dni, zaspokajając potrzeby związane z codzienną komunikacją. Odpowiada to zasięgowi samochodu na jednym ładowaniu od 130 do 160 km. Pojazd zostanie zaprezentowany podczas salonu genewskiego.
Układ napędowy i wszystkie inne odbiorniki energii w BMW i3 są zasilane przez specjalnie opracowany wysokonapięciowy akumulator litowo-żelazowy, którego cechą charakterystyczną jest wyższa odporność na zmiany temperatury otoczenia, a tym samym mniejsze wahania zasięgu samochodu, co jest problemem w przypadku akumulatorów stosowanych obecnie. Kolejnym priorytetem jeśli chodzi o założenia projektowe BMW i3 było zmniejszenie zużycia energii elektrycznej przez wszystkie odbiorniki w samochodzie, podczas gdy zastosowanie różnych trybów jazdy może zwiększyć zasięg o 25%. BMW i3 jest również pierwszym autem elektrycznym w pełni sprzężonym z zewnętrzną siecią informacyjną, dzięki czemu kierowca otrzymuje stale aktualizowane szacunki co do pozostającego do dyspozycji zasięgu samochodu. Na życzenie auto może wyświetlić lokalizację wszystkich punktów ładowania akumulatorów w okolicy, a po naciśnięciu odpowiedniego przycisku może również zarezerwować wybrane gniazdo ładowania. System informuje jak długo potrwa doładowanie akumulatora umożliwiające podróż powrotną lub podróż do innego wskazanego miejsca. Dostępny jest także opcjonalny system, który pozwala zwiększyć zasięg na jednym ładowaniu akumulatora do około 300 km.
źródło: BMW
AUTOR: WNP.PL (AG)