|
|||||||
2. Rajd Polski Nowych Energii rozpoczął się ceremonią startu na krakowskim rynku i po dwóch dniach zmagań na wymagających odcinkach specjalnych zakończył się pod Wawelem. Zawodnicy mieli do pokonania 16 oesów o łącznej długości 300 km. Mocny i niemal bezgłośny silnik elektryczny e-Golfa ma moc 100 kW/136 KM i sprawia, że jazda nim jest jednocześnie dynamiczna i wolna od emisji szkodliwych substancji. „e-Golf spisał się świetnie na górzystych, krętych i śliskich oesach. Nowością tej edycji rajdu była klasyfikacja zużycia energii. W naszym aucie wyniosło ono 15,9 kWh/100 km, co jest znakomitym rezultatem, biorąc pod uwagę wymagające odcinki specjalne. Takie zużycie energii to ekwiwalent 1,8 litra benzyny lub 1,6 litra oleju napędowego albo zaledwie 8,75 złotych na 100 km” – powiedział na mecie Artur Prusak. Artur Prusak – z pochodzenia Krakowianin, który na stałe mieszka w Paryżu – Rajd Polski Nowych Energii z bazą w Krakowie wygrał po raz drugi z rzędu. Zwyciężył w tej imprezie również dwa lata temu, gdy rajd nie stanowił samodzielnej imprezy. Pozostałe miejsca na podium w tegorocznej edycji rajdu zajęły włoskie załogi w samochodach Audi e-Tron. Dzięki drugiej wygranej w tegorocznym sezonie (po triumfie w sierpniowym Rajdzie Islandii), do końca którego pozostały 4 rundy, Artur Prusak i Thierry Benchetrit prowadzą w klasyfikacji generalnej mistrzostw FIA E-Rally Regularity Cup (ERRC). |
|||||||
O marce Volkswagen: „Przyszłość bliżej Ciebie” |