Dziewięć nazw nowego SUV-a SEAT-a w półfinale globalnego konkursu

W półfinale konkursu #SEATszukaNazwy jury SEAT-a spośród dziesięciu tysięcy propozycji z całego świata wybrało dziewięć nazw. Finalna nazwa wyłoniona zostanie w internetowym głosowaniu i ogłoszona oficjalnie 15 października.

Inicjatywa #SEATszukaNazwy to pierwszy projekt hiszpańskiej marki, w ramach którego to fani, miłośnicy i Klienci SEAT-a mogą wybrać nazwę nowego auta. Będzie to największy SUV marki, który wraz z SEAT-em Ateca i Arona stworzy triadę modeli w tym dynamicznie przyrastającym segmencie. Auto na drogi wyjedzie w 2018 roku.
Wśród nazw wybranych w półfinale konkursu #SEATszukaNazwy znalazły się następujące propozycje:

Abrera — Alboran — Aran — Aranda — Avila — Donosti — Tarifa — Tarraco — Teide

Propozycje te pomyślnie przeszły fazę testów, jakim zgłoszone nazwy poddali eksperci SEAT. Wstępne testowanie podzielone było na trzy etapy:

1. Wartości marki i charakterystyka produktu. Pierwszym i najważniejszym kryterium wyboru było dopasowanie nazwy do marki i natury nowego modelu, czyli największego SUV-a w gamie SEAT-a. Zgodnie z tradycją marki propozycja musiała nawiązywać do miejsca w Hiszpanii.

2. Kryteria lingwistyczne. Eksperci SEAT-a szukali nazw, które będą łatwe do wymówienia w różnych językach, nie wywołując jednocześnie kontrowersji lub negatywnych skojarzeń.

3. Kryteria prawne. Na końcowym etapie jury sprawdzało, czy wybrane nazwy nie są już zastrzeżone na światowych rynkach.

W najbliższym czasie marka będzie testowała wybrane w półfinałach nazwy podczas specjalnych grup focusowych. W rezultacie tych spotkań z dziewięciu nazw wyłonione zostaną trzy, które SEAT ogłosi 12 września podczas salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie. Od tego dnia do 25 września fani hiszpańskiej marki z całego świata będą mogli głosować na swoją ulubioną nazwę na stronie internetowej SEAT-a. Nazwa, która zdobędzie najwięcej głosów, zostanie oficjalną nazwą nowego SUV-a. W ten sposób po raz pierwszy w historii to fani SEAT-a zadecydują o nazwie nowego modelu. SEAT inspiruje się nazwami miejsc w swojej rodzimej Hiszpanii od 1982 roku, kiedy to na rynek wyjechał SEAT Ronda. Wprowadzonym ostatnio modelem marki, który również czerpie z tej tradycji, jest najmniejszy SUV marki, SEAT Arona.

SEAT jest jedyną firmą z sektora motoryzacyjnego, która projektuje, rozwija i produkuje samochody w Hiszpanii. SEAT, będący częścią Grupy Volkswagen, to międzynarodowy koncern z siedzibą w Martorell koło Barcelony, eksportujący około 81% swojej produkcji do ponad 80 krajów za pośrednictwem ponad 1700 salonów dealerskich. W 2016 roku SEAT osiągnął zysk operacyjny na poziomie 143 mln euro, co jest najlepszym wynikiem w historii marki, oraz ogólnoświatową sprzedaż wynoszącą około 410 200 pojazdów.

Grupa SEAT zatrudnia 14 500 wykwalifikowanych pracowników w trzech zakładach produkcyjnych w Barcelonie: Zona Franca, El Prat de Llobregat i Martorell, gdzie powstają między innymi niezwykle popularne modele Ibiza i Leon. Ponadto firma produkuje modele Ateca i Toledo w Republice Czeskiej, model Alhambra w Portugalii oraz model Mii na Słowacji.

Międzynarodowy koncern ma swoje Centrum Techniczne, które działa jako centrum wiedzy, skupiając 1000 inżynierów, będących siłą napędową innowacji dla tego największego hiszpańskiego inwestora przemysłowego stawiającego na badania i rozwój. SEAT stosuje już w swoich pojazdach najnowszą technologię łączności i jest obecnie zaangażowany w globalny proces digitalizacji firmy w celu promowania mobilności przyszłości.

Źródło: www.mototarget.pl