– Po trudnym początku roku, jego koniec okazał się sukcesem: sprzedaż wzrosła o 0,6 procenta
– Szef sprzedaży Audi Bram Schot mówi: „Pokazaliśmy siłę i atrakcyjność marki”
– Polska: rekordowa sprzedaż w skali roku – wzrost o 23 procent
Już ósmy rok z rzędu rośnie globalna sprzedaż AUDI AG. Pomimo niezbyt udanej pierwszej połowy roku 2017, koncern z Ingolstadt ostatecznie odnotował kolejny rekord: sprzedaż ponad 1 878 100 samochodów, przekładającą się na wzrost rzędu 0,6 procenta. W roku 2017, cztery pierścienie sprzedały więcej pojazdów na wszystkich trzech kluczowych dla koncernu rynkach. W Stanach Zjednoczonych, Audi notowało rekordową sprzedaż każdego miesiąca i zamknęło rok ze wzrostem 7,8 procent. W Chinach, nie tylko zrównoważyło słabe wyniki z pierwszej połowy roku, ale nawet osiągnęło skumulowany wzrost rzędu 1,1 procenta w końcówce roku. W Niemczech sprzedaż przekroczyła poziom z roku 2016 o 0,4 procenta. W Polsce odnotowano rekord sprzedaży w ujęciu rocznym – klientom wręczono kluczyki do 13 239 egzemplarzy Audi. To wzrost o 23 procent w stosunku do roku 2016.
„Pomimo wielu wyzwań, w roku 2017 osiągnęliśmy wzrosty na wszystkich naszych kluczowych rynkach i w skali światowej odnotowaliśmy kolejny rekord sprzedażowy. Oczywiście wpływ na niego miały wyniki z każdego, nawet najmniejszego rynku. To ukazuje atrakcyjność naszych produktów w oczach klientów na całym świecie” – mówi Bram Schot, szef marketingu i sprzedaży AUDI AG.
W Chinach, od czerwca Audi powróciło na ścieżkę wzrostu, systematycznie, z miesiąca na miesiąc redukując skumulowany rok do roku spadek, ostatecznie osiągając dodatnie saldo sprzedaży. Od stycznia do grudnia 2017, dostawy na rynek chiński zwiększyły się o 1,1 procenta, do 597 866 pojazdów. Z tym nowym rekordem, cztery pierścienie pozostają liderem tamtejszego rynku samochodów segmentu premium. Po sprzedażowym sukcesie listopada, również w grudniu, w Państwie Środka odnotowano najwyższy spośród rynków indywidualnych wzrost – o 34,3 procenta licząc rok do roku, co przekłada się na 69 160 aut oddanych do rąk chińskich klientów. Nigdy wcześniej tak wielu chińskich klientów nie kupiło tylu egzemplarzy Audi w ciągu jednego miesiąca.
Również Audi of America, pomimo spadków sprzedaży aut obserwowanym na tamtejszym rynku, zakończyło rok sukcesem. Audi było jedyną w Stanach Zjednoczonych marką, stabilnie rosnącą przez cały rok 2017. Rok zakończył się wynikiem 7,8 procent wyższym niż poprzedni, a na amerykańskie drogi wyjechało w tym czasie 226 511 samochodów marki Audi. Dodatkowo, w grudniu koncern mógł celebrować osiemdziesiąty czwarty z rzędu rekordowy sprzedażowo miesiąc. Wyniki grudnia: 26 977 sprzedanych samochodów, wzrost o 16,3 procent.
Doskonałą sprzedażą w ciągu całego roku (+17,9%, 36 007 aut), także Audi Canada zapewniło sobie miejsce wśród dziesięciu największych rynków koncernu.
Pomimo wielu politycznych i gospodarczych zwrotów, sprzedaż w Europie wzrosła o 0,4 procent, do 860 600 aut. Dobre wyniki w tym czasie osiągnęły: Niemcy (+0,4%, 294 544 pojazdy), Włochy (+10,5%, 68 954 auta) i Francja (+3,6%, 63 980 samochodów).
Rekordowy wzrost sprzedaży odnotowano na rynku polskim. Od stycznia do końca grudnia 2017, na drogi naszego kraju wyjechało 13 239 egzemplarzy nowych Audi. To aż 23 procent więcej niż w również rekordowym roku 2016. Tylko w grudniu, w Polsce sprzedano 1410 sztuk samochodów z czterema pierścieniami w logo, o 3 procent więcej niż w grudniu 2016.
Spowolnienie gospodarcze w Wielkiej Brytanii przełożyło się na negatywne sygnały z tamtejszego rynku. Zanotowano tam spadek o 1,3 procenta, do 175 217 sprzedanych samochodów marki Audi, co i tak było lepszym wynikiem od całego, kurczącego się rynku.
Sprzedażową lokomotywą czterech pierścieni w roku ubiegłym było niewątpliwie ogromne zainteresowanie modelami rodziny Q (+10,8%, około 689 150 aut). Więcej niż jedna trzecia wprowadzonych na rynek Audi, to były właśnie SUV’y. Najlepiej spośród nich sprzedawał się w Europie model Q2. Poza Niemcami (23 167 aut), ogromną popularnością cieszył się również w Wielkiej Brytanii (12 636 egzemplarzy) i we Włoszech (11 068 pojazdów). Globalna sprzedaż Q3 w grudniu wzrosła o 11,3 procent, do ok. 20 950 samochodów. Jednak modelem, który w roku 2017 odnotował największy sukces, było zdecydowanie Audi Q5 (281 850 sprzedanych aut). Najwięcej Audi Q5 trafiło na rynek chiński. Kolejna wersja modelu oraz jego wersja przedłużona, trafią tam wiosną 2018. Wzrost sprzedaży (o 3,9 procent), odnotowało również Audi Q7. Od początku roku, sprzedaż tego największego z SUV’ów spod znaku czterech pierścieni, tylko w Ameryce Północnej wzrosła o jedną piątą, do ok. 43 800 egzemplarzy.
Źródło: AUDI