CUPRA pojawiła się na targach IAA Mobility w Monachium, aby przedstawić wizję elektrycznej przyszłości marki. Najnowszy samochód koncepcyjny, CUPRA UrbanRebel Concept, po raz pierwszy zaprezentowano publiczności podczas przedpremierowego otwarcia nowego studia CUPRA City Garage w Monachium.
– Mamy ambicję, aby do 2030 roku CUPRA stała się marką w pełni zelektryfikowaną. W tym roku wprowadzamy na rynek model CUPRA Born. W 2024 roku pojawi się CUPRA Tavascan, a następnie przyjdzie czas CUPRY UrbanRebel, nowej interpretacji niewielkiego, bezemisyjnego miejskiego samochodu. CUPRA całkowicie skupi się na elektryfikacji, podczas gdy SEAT oferować będzie auta z napędem hybrydowym i wysokowydajnymi silnikami spalinowymi. Będziemy uważnie śledzili stosunek klientów do samochodów elektrycznych oraz rozwój infrastruktury w Europie – komentuje Wayne Griffiths, dyrektor generalny CUPRA.
Koncepcja nowego modelu UrbanRebel będzie miała wpływ na wersję drogową miejskiego samochodu elektrycznego i będzie wyznaczała nową drogę firmy w zakresie elektryfikacji i technologii. Niewielki miejski samochód elektryczny będzie stanowił strategiczny filar firmy wg. Griffiths’a. SEAT S.A. ma być kluczowym graczem w rozwoju aut elektrycznych przez Volkswagen Group. Hiszpański producent jest liderem Grupy w rozwoju miejskich aut elektrycznych, a pozostałe spółki Volkswagen Group rozwijają platformę dla pojazdów oraz system oprogramowania CARIAD. Od 2025 roku z hiszpańskich linii produkcyjnych ma zjeżdżać ponad 500 tys. samochodów różnych marek Grupy rocznie.
Aby go osiągnąć, firma opracowała plan pod nazwą Future: Fast Forward. Zakłada on stworzenie miejskiego samochodu elektrycznego, który będzie miał szansę przeobrazić cały hiszpański przemysł motoryzacyjny.
Rekordy sprzedaży
Podczas przedpremierowego otwarcia Griffiths opowiedział także o wynikach CUPRY, znacząco przewyższających oczekiwania. Od momentu premiery trzy lata temu sprzedano ponad 100 000 samochodów. Między styczniem a sierpniem tego roku Formentor stanowił 2/3 wszystkich sprzedanych samochodów marki. Napędzana jego sukcesem CUPRA odnotowała trzycyfrowy wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku. CUPRA przekroczyła również swój pierwotny cel – osiągnięcie obrotu w wysokości 1 miliarda euro w 2021 roku. Marka z powodzeniem ustanowiła silną pozycję w Europie na takich rynkach jak Niemcy, Hiszpania, Wielka Brytania, Włochy i Francja, a także rozszerzyła działalność na kraje poza Europą: Meksyk, Izrael i Turcję.
Nowe studio City Garage w sercu Monachium
Data rozpoczęcia targów IAA Mobility współgrała z otwarciem najnowszego CUPRA City Garage. To wyjątkowa lokalizacja w samym sercu niemieckiego miasta.
– Powierzchnie City Garage to także miejsca wydarzeń kulturalnych, które przyczynią się do odkrywania nowych, lokalnych talentów, wspierając ich rozwój. Będą one zlokalizowane w kultowych miejscach i inspirowane atmosferą każdego z miast – tak dyrektor generalny CUPRA komentuje wizję stojącą za siecią miejskich showroomów.
Studia CUPRA to miejsca spotkań – pozwalają klientom doświadczyć świata marki. Po Mexico City i Hamburgu Griffiths ogłosił kolejne, planowane lokalizacje.
– Jutro otwieramy nowy City Garage w Mediolanie, a wkrótce będziemy także w Madrycie, Rotterdamie, Lizbonie i Berlinie. Planujemy również otwarcie City Garage w Sydney w 2022 roku. Konsekwentnie dążymy do osiągnięcia statusu globalnej marki, dlatego do końca 2022 roku chcemy stworzyć silną sieć sprzedaży na całym świecie i wyszkolić ponad 1200 CUPRA Masterów – podsumował Griffiths.
CUPRA Born impulsem nowej generacji
CUPRA rozpoczęła produkcję swojego pierwszego w pełni elektrycznego samochodu, CUPRA Born, w fabryce w Zwickau w Niemczech. Nowy model ma pokazać, że elektryfikacja i sportowa dusza to idealne połączenie. Twórcom CUPRY Born zależało na wzbudzeniu emocji – samochód ma wywoływać sportowe wrażenia zarówno osiągami, jak i wzornictwem. Projekt jest inspirowany tętniącą życiem dzielnicą Barcelony El Born.
– CUPRA Born to również impuls do transformacji firmy i początek elektrycznej ofensywy produktowej marki. Dzięki Bornowi chcemy zwiększyć udział CUPRY w sprzedaży SEAT S.A. do 20%. Nowy model CUPRY będzie dostępny na rynku od listopada, a jego sprzedażowa premiera została wpisana w nową strategię dystrybucji – stwierdził Griffiths.
CUPRA Born przyczyni się do zmniejszenia globalnej emisji CO², realizując założenia Unii Europejskiej. Jednocześnie otworzy marce drzwi na nowe rynki międzynarodowe i zwiększy jej obecność w najbardziej zelektryfikowanych krajach. Na rynku pojawi się w listopadzie tego roku.
|