Autobusy hybrydowe Volvo odnoszą coraz większe sukcesy. Do tej pory sprzedano ponad 800 takich pojazdów, a jeszcze większe zainteresowanie wzbudziła najnowsza, wysoce ekonomiczna wersja Volvo 7900 Hybrid.
Tej jesieni zostanie zaprezentowanych kilka nowych produktów, które zapewnią jeszcze większą wydajność.
Odkąd kilka lat temu Volvo Buses wprowadziło na rynek technologię hybrydową, zużycie paliwa w autobusach było stopniowo obniżane. W porównaniu z analogiczną wersją diesla Volvo 7900 Hybrid zużywa aż 39% mniej paliwa i w odpowiednio mniejszym stopniu oddziałuje na klimat niż autobusy diesel, a przy tym emituje o połowę mniej tlenku azotu i cząstek stałych.
Jednocześnie waga zmniejszyła się o 500 kg, co oznacza, iż autobus hybrydowy może wziąć na pokład siedmiu pasażerów więcej niż jego odpowiednik z napędem Diesla.
Tej jesieni Volvo wprowadzi kilka nowych produktów, które pomogą klientom jeszcze bardziej obniżyć rachunki za paliwo. Jednym z nich jest nowo opracowany elektryczny mechanizm otwierania i zamykania drzwi, który zmniejsza zużycie paliwa o kilka procent. Kolejnym jest Volvo Bus Telematics, do którego sprzęt jest teraz dostępny w standardzie w każdym autobusie hybrydowym.
Mając taki system telematyczny na pokładzie, klient może połączyć się z różnymi usługami internetowymi, na przykład dokładnie monitorować zużycie paliwa przez autobus w różnych warunkach eksploatacji.
W roku przyszłym zostanie wprowadzony na rynek autobus przegubowy Volvo 7900 Hybrid. Model ten istotnie wzmocni ofertę produktowi marki. 18-metrowy autobus zapewni oszczędność paliwa porównywalną z oszczędnością uzyskiwaną przez Volvo 7900 Hybrid i będzie w stanie przewieźć co najmniej 150 pasażerów. Oznacza to, iż przewoźnicy będą mogli jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa i emisję przypadającą na jednego pasażera.
Wysoka niezawodność
Do tej pory Volvo sprzedało ponad 800 autobusów hybrydowych na całym świecie. Ten sukces komercyjny wynika z bardzo dużej energooszczędności oraz proekologicznych właściwości, jak również wysokiej niezawodności. Dane zebrane z pojazdów hybrydowych na drodze pokazują, iż technologia Volvo gwarantuje niskie zużycie paliwa i wysoką niezawodność.
„Hybrydy Volvo są tak niezawodne jak autobusy Volvo typu diesel, a oszczędność paliwa spełnia wszystkie nasze oczekiwania – mówi Peter Wegrotzki, Deputy Operations Manager przewoźnika komunikacji autobusowej Jasper, który ma we flocie siedem hybryd Volvo jeżdżących we współpracy z Hamburger Hochbahn.
Za wyjątkiem układu napędowego Volvo 7900 Hybrid jest zbudowany z tych samych standardowych komponentów, co pozostałe autobusy miejskie z serii Volvo 7900. Ułatwia to serwisowanie, naprawy oraz wymianę części, a także oznacza znacznie krótszy czas spędzony w warsztacie, a więcej czasu na drodze.
Nadwozie składa się głównie z aluminium i włókna szklanego, co oznacza niską wagę i w związku z tym również mniejsze zużycie paliwa, a przy tym miejsce dla większej liczby pasażerów. Szoferka i zabezpieczenia również są takie same jak w pozostałych autobusach miejskich.
Na przykład, kierowca ma do swojej dyspozycji dogodnie zlokalizowany układ sterowania oraz siedzenie z szeregiem ustawień zapewniających możliwie jak najwygodniejszą pozycję. Duże okna, trzyczęściowe lusterka wsteczne oraz możliwość zamontowania kamery cofania zapewniają dobrą widoczność.
Volvo 7900 Hybrid jest zgodny z normą UE R66.
„Volvo 7900 Hybrid to nie tylko oszczędny i przyjazny środowisku autobus, ale również nowoczesny, komercyjny produkt, zbudowany przy użyciu takiego samego podwozia i nadwozia oraz oferujący równie wysoką niezawodność, co nasze pozostałe autobusy miejskie – mówi Environment Director Volvo Buses, Edward Jobson.
Kolejny krok to technologia plug-in
Optymalizując technologię hybrydową w dotychczasowych autobusach, Volvo pracuje równocześnie nad hybrydą typu plug-in, w której akumulatory są ładowane za pomocą sieci zasilającej. Technologia ta, pozwalająca zaoszczędzić do 60% energii, zostanie przetestowana w terenie w Göteborgu wiosną 2013 r.
Autobusy Volvo zasilane wyłącznie prądem są już w użytku w Chinach, a Kanada jest na etapie testów.
„Technologia hybrydowa ma nie tylko się przyjąć; ma się dalej rozwijać. Ponieważ coraz więcej klientów przekonuje się do naszej technologii, spodziewamy się jeszcze większego popytu. Hybrydy i pojazdy w pełni elektryczne będą stanowić coraz większą część naszej oferty w przyszłości – prognozuje Edward Jobson.
Źródła, Volvo Buses
IBRM Samar