Chiński producent akumulatorów CATL wprowadził na rynek swój pierwszy produkt akumulatorowy do hybryd o zwiększonym zasięgu. Bateria o nazwie Freevoy jest pierwszą na świecie, której producent deklaruje zasięg na ponad 400 km.
Freevoy będzie używany przez różne chińskie marki pojazdów elektrycznych, w tym Li Auto. Producent przełomowej baterii zapewnia, że będzie instalował swoje ogniwa w modelach produkowanych przez dużych graczy, takich jak Geely i Chery. Te informacje podał Gao Huan, dyrektor ds. technologii w dziale pojazdów elektrycznych CATL w Chinach. Dodał, że około 30 modeli hybrydowych o rozszerzonym zasięgu będzie wyposażonych w akumulator Freevoy.
Zaprojektowana dla pojazdów hybrydowych EREV (hybrid electric vehicle) i PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) bateria Freevoy firmy CATL uniezależnia kierowców od ciągłej potrzeby ładowania. Do tej pory częste postoje na ładowanie baterii było wielką wadą pojazdów hybrydowych. Tymczasem CATL zaoferował wygodę jednego ładowania, aby zasilić “cały tydzień dojazdów do pracy: – podała firma w komunikacie prasowym.
Producent zapewnia, że bateria zapewnia imponujące prędkości ładowania. Ponad 280 kilometrów zasięgu jest osiągalne po 10 minutach ładowania. To może skutecznie wyeliminować obawy o zasięg pojazdów EREV i PHEV – podaje firma CATL.
Technologia akumulatorów sodowo-jonowych CATL została również zaimplementowana w Freevoy, przełamując niskotemperaturowe ograniczenia nowych pojazdów energetycznych. Osiąga zdolność rozładowywania w ekstremalnie niskich temperaturach do -40 stopni Celsjusza, zdolność ładowania do -30 stopni Celsjusza i utrzymuje płynne wrażenia z jazdy do -20 stopni Celsjusza porównywalne z normalnymi temperaturami, podała firma.
Sprzedaż pojazdów EREV wzrosła ponad dwukrotnie w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 r. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Na rynku jest ponad 10 nowych modeli, wprowadzonych na rynek przez chińskie marki – podaje agencja Reutersa.
Źródło: evertiq.pl