Współpraca badawczo-rozwojowa firm Bosch i Daimler ma doprowadzić do stworzenia na początku następnej dekady zautomatyzowanego systemu prowadzenia pojazdu, w tym bez udziału kierowcy.
Bosch i Daimler pracują wspólnie nad rozwojem pojazdów poruszających się w sposób w pełni zautomatyzowany oraz pojazdów bez kierowców. Obie firmy uzgodniły współpracę badawczo-rozwojową, której efektem ma być system pozwalający na w pełni zautomatyzowaną (SAE-Level 4) oraz bez udziału kierowcy (SAE-Level 5) jazdę po ulicach miast na początku następnej dekady. Celem jest wspólny rozwój oprogramowania i algorytmów dla autonomicznego systemu kierowania pojazdem. Projekt łączy doświadczenie i wiedzę firmy Daimler – wiodącego na świecie producenta samochodów klasy premium – z kompetencją w dziedzinie systemów samochodowych i części firmy Bosch, największego na świecie dostawcy dla przemysłu motoryzacyjnego.
Samochód podjeżdża do kierowcy
Poprzez promowanie systemu w pełni zautomatyzowanej jazdy, bez udziału kierowcy, firmy Bosch i Daimler chcą usprawnić ruch miejski, zwiększyć bezpieczeństwo na ulicach i stworzyć ważny element dla rozwoju ruchu drogowego przyszłości. Technologia zwiększy między innymi atrakcyjność car-sharingu (współużytkowania samochodów). Pozwoli to ludziom na optymalne wykorzystanie czasu spędzonego w samochodach i otworzy nowe możliwości mobilności dla osób bez prawa jazdy. Głównym celem prac projektowych jest stworzenie gotowego do produkcji systemu kierowania, który pozwoli pojazdom autonomicznie poruszać się w miastach. Ideą jest to, aby samochód podjeżdżał do kierowcy, a nie odwrotnie. W obrębie określonego obszaru miejskiego, ludzie będą mogli wygodnie, za pomocą smartfonów, rezerwować auto w ramach car-sharingu lub zamówić zautomatyzowaną taksówkę bez kierowcy, która zawiezie ich do celu.
Źródło: Bosch