BMW otworzy pięć nowych fabryk akumulatorów

BMW Group twierdzi, że sukces jej „Neue Klasse” będzie w dużej mierze zależał od produkcji wydajnych akumulatorów wysokonapięciowych. Dlatego też niemiecki producent samochodów znacznie rozszerza swoją sieć produkcyjną dla następnej generacji akumulatorów wysokonapięciowych.
„Tworzymy pięć zakładów na trzech kontynentach, aby produkować nasze akumulatory wysokonapięciowe szóstej generacji” – mówi Milan Nedeljković, członek zarządu ds. produkcji w BMW AG, w komunikacie prasowym.

Strategia firmy polega na stosowaniu zasady „lokalnie dla lokalności”.

„Ścisłe połączenie produkcji akumulatorów z produkcją pojazdów jest częścią naszej strategii” – wyjaśnia Markus Fallböhmer, starszy wiceprezes ds. produkcji akumulatorów w BMW AG.

Zakłady montażowe akumulatorów wysokonapięciowych szóstej generacji są obecnie budowane w Irlbach-Strasskirchen w Dolnej Bawarii, Debreczynie na Węgrzech, Woodruff – w pobliżu fabryki Spartanburg w USA, Shenyang w Chinach oraz w San Luis Potosí w Meksyku.

Pierwsze pojazdy Neue Klasse będą produkowane w nowej fabryce BMW Group w Debreczynie, począwszy od 2025 roku. Produkcja akumulatorów i pojazdów rozpocznie się równolegle. Obecnie wykańczane są ostatnie budynki. Ich przekazanie do użytku technologicznego ma nastąpić do końca roku.

BMW Group zamierza również produkować akumulatory wysokonapięciowe do modeli Neue Klasse w Niemczech – konkretnie w Irlbach-Straßkirchen w Dolnej Bawarii. Nowy zakład będzie dostarczał akumulatory wysokonapięciowe szóstej generacji do niemieckich fabryk samochodów. BMW otrzymało pozwolenie na budowę nowego zakładu montażu akumulatorów wysokonapięciowych w kwietniu 2024 r., a pod koniec czerwca 2024 r. wzniesiono pierwszy filar hali produkcyjnej. Budynek produkcyjny ma zostać zamknięty fasadą i dachem do końca roku.

Od 2026 r. pojazdy Neue Klasse będą również produkowane przez BMW Brilliance Automotive (BBA) w Shenyang w Chinach. Również tutaj akumulatory wysokonapięciowe szóstej generacji wymagane do samochodów będą produkowane lokalnie. Hala produkcyjna została ukończona w listopadzie 2023 r. po zaledwie 21 miesiącach budowy. Instalacja urządzeń i maszyn trwa od marca 2024 roku.

W San Luis Potosí w Meksyku tworzone są dodatkowe moce produkcyjne na potrzeby seryjnej produkcji Neue Klasse, która rozpocznie się w 2027 roku. Budowa nowego zakładu montażu akumulatorów wysokonapięciowych rozpoczęła się w maju 2024 roku i po ukończeniu będzie obejmować ponad 80 000 metrów kwadratowych powierzchni produkcyjnej.

Elektromobilność rozwija się również w Karolinie Południowej. Fabryka BMW Group Woodruff zajmie powierzchnię około 93 hektarów i będzie składać się z budynku technologicznego, struktur pomocniczych, centrum energetycznego i kampusu talentów. Gdy budowa zostanie ukończona w 2026 r., Woodruff będzie montować akumulatory wysokonapięciowe do w pełni elektrycznych samochodów produkowanych w pobliskim zakładzie Spartanburg.

Źródło: evertiq.pl