Polscy klienci coraz chętniej sięgają po motocykle marek premium. Przemawiają za tym liczby przedstawione przez polski oddział BMW Motorrad, który podsumował sprzedaż w 2015 roku.
Według raportów Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w 2015 roku zarejestrowano łącznie 1268 nowych motocykli z silnikami o pojemności od 500 cm3 do 750 cm3 oraz 3271 nowych motocykli z silnikami o pojemności powyżej 750 cm3. Przy czym motocykle z tego drugiego segmentu nie są już tylko domeną młodych gniewnych, dla których obrazą jest wkładanie do motocykla silnika opojemności mniejszej niż litr.
Na 4539 nowych motocykli z silnikami o pojemności powyżej 500 cm3 aż 1141 stanowiły motocykle BMW Motorrad. Dało to nie tylko największy procentowy udział w rynku, a ten wyniósł 25,1%, ale również wzrost o 16,2% w porównaniu z 982 motocyklami sprzedanymi przez BMW w roku 2014.
Najpopularniejszym modelem w klasie powyżej 750 cm3 było BMW R1200GS Adventure sprzedane w liczbie 228 egzemplarzy. Ustąpiło ono miejsca tylko Yamasze MT-09. Zaraz za nim uplasowała się podstawowa wersja R1200GS. Ten wszechstronny turystyk nie tylko wyznacza trendy w swojej klasie, ale przede wszystkim napędza światową sprzedaż motocykli BMW. Dalej w pierwszej dziesiątce mamy jeszcze R nineT, S1000RR, F800GS i R1200RT.
W tym roku do rodziny motocykli BMW dołączają jeszcze dwie ciekawe propozycje – pierwsza to G310R, a druga – R nineT Scrambler. Mamy nadzieję, że tendencja wzrostowa utrzyma się nie tylko w przypadku motocykli BMW Motorrad, ale również pozostałych marek, ponieważ w 2015 roku sprzedaż nowych maszyn mocno wystrzeliła do góry.