BMW Group podbija nowe tereny, wprowadzając do segmentu kompaktowego premium swój najnowszy model, BMW serii 2 Active Tourer.
– Reakcja rynku na tę propozycję jest wyjątkowo dobra. Jesteśmy więc pewni, że ten nowy samochód będzie sukcesem, mówi Harald Krüger, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za produkcję. BMW serii 2 Active Tourer zadebiutuje na rynku europejskim pod koniec września.
Głównymi rynkami dla BMW serii 2 Active Tourer będą Europa i Chiny. Europa będzie zapewne reprezentować ok. 40% sprzedaży, a Chiny – ok. 15%.
BMW Group ma już silną reprezentację w segmentach miejskim i kompaktowym dzięki autom marki MINI oraz BMW serii 1 i 2. Rozszerzając swą paletę produkcyjną, BMW Group dąży do zainteresowania nowych grup uzytkowników zaletami marki BMW, podobnie jak to było z odnoszącą ogromne sukcesy serią 1. Ok. 70% samochodów serii 1 pierwszej generacji zostało zakupionych przez klientów zupełnie nowych dla marki!
BMW serii 2 Active Tourer to pierwsze w historii BMW z napędem na przednie koła i pierwsze BMW dostępne z 3-cylindrowym silnikiem. Nowa architektura zespołu napędowego przenoszącego moc na przednie koła – z silnikiem zamontowanym poprzecznie – pozwala uzyskać maksymalną użyteczność wnętrza kabiny w tym relatywnie niewielkim samochodzie.
BMW Group opracowała dwie architektury: jedną dla przyszłych samochodów z napędem na koła tylne oraz na wszystkie koła, a zaś drugą, używaną dla różnych marek, dla aut z napędem przednim i 4×4. Na tej drugiej bazuje BMW serii 2 Active Tourer. Ta przednionapędowa architektura jest też podstawą dla zapewnienia rozwoju w segmencie premium samochodów małych i kompaktowych. – Standaryzacja procesów konstruowania i produkcji w oparciu o koncepcję silników modułowych i architektur wspólnych dla marek i modeli (cross-model i cross-brand) pozwala nam uzyskać istotne przychody dzięki oszczędności skali w obrębie BMW Group, wyjaśnił Krüger.
BMW serii 2 Active Tourer jest pierwszym BMW, które skorzysta z koncepcji modułowych silników. Koncepcja zestandaryzowanego silnika modułowego umożliwia BMW Group produkcję 3-, 4- i 6- cylindrowych jednostek napędowych, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych, o różnych pojemnościach – na jednej linii montażowej. Wysoki procent identycznych części oznacza, że Grupa może znacząco obciąć koszty, zarówno związane z procesem konstrukcyjnym, jak i produkcyjnym.
W przewidywalnej przyszłości segment premium rozwijać się będzie zapewne szybciej niż segmenty podstawowe. BMW Group spodziewa się wzrostu popytu oraz średniego rocznego wzrostu ponad 4,5% w latach 2013-2020 w skali świata. Segment premium aut miejskich i kompaktowych również skorzysta na tym wzroście.
źródło: BMW AG