W pierwszym półroczu 2015 Audi sprzedało na całym świecie ponad 900 tys. aut. To pierwszy tak dobry wynik półrocza w historii marki.
W porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku sprzedaż wzrosła o 3,7 proc., dochodząc do 902 400 aut. Kontynentalnym liderem wzrostu jest na razie Ameryka, gdzie sprzedano o 12,4 proc. więcej nowych Audi niż przed rokiem. Przy czym wzrost w USA wyniósł 11 proc., natomiast w Kanadzie 19,6 proc. Statystykę ciągną w górę głównie modele SUV – Q3, Q5 i Q7. Sprzedaż tych aut wzrosła w USA o 28,5 proc.
W Europie sprzedaż Q3 także dynamicznie rośnie – 12,3 tys. aut to o 78,1 proc. więcej niż przed rokiem. Wzrost na tym rynku napędziły jednak nowe modele: A6, którego sprzedano 52,4 tys., co oznacza wzrost o 9,2 proc. oraz A7, gdzie 6,3 tys. aut oznacza wzrost o 23.9 proc. W sumie w zachodniej Europie sprzedaż Audi wzrosła o 4,1 proc. i wyniosła 392,6 aut. Rosja ze sprzedażą 12 155 aut nadal w silnym trendzie spadkowym.
W Chinach sprzedaż aut luksusowych jest mniejsza niż zwykle. Audi w pierwszym półroczu uzyskało wzrost tylko o 1,9 proc. Sprzedaż wyniosła 273 853 sztuk. Spadek zainteresowania luksusowymi samochodami to zdaniem Audi szerszy problem, który w ostatnim czasie objął całą Azję.
W Polsce bardzo dobry był czerwiec, kiedy sprzedaż wzrosła o 75,9 proc. Na sztuki to jednak 443 auta. Przy takie sprzedaży łatwiej o jednorazowe, spektakularne przyrosty.
AUTOR: WNP.PL (PIM)