Dynamika sprzedaży marki Audi nadal zwiększa się o dwucyfrowe wartości. Na całym świecie koncern sprzedał we wrześniu około 136 600 samochodów. Daje to wzrost o 13,6% w stosunku rocznym.
W ubiegłym miesiącu nadal notowano wzrosty w USA (+26,5%) i w Chinach (+20,5%). Również w Europie, mimo trudnej sytuacji na rynku, Audi może pochwalić się zwiększoną sprzedażą (+7,45). W efekcie, producent z Ingolstadt zanotował we wrześniu dalszy wzrost sprzedaży we wszystkich regionach świata.
W pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku na kupno samochodu z czterema pierścieniami zdecydowało się na świecie łącznie 1 097 500 klientów, czyli o 12,8% więcej niż w porównywalnym okresie 2011 r.
Jak podkreśla Luca de Meo, członek zarządu Audi AG ds. marketingu i sprzedaży, w bieżącym roku po raz pierwszy firma przekroczyła próg miliona sprzedanych aut już po dziewięciu miesiącach roku kalendarzowego.
Audi A1 Sportback, Audi Q3 czy Audi A6 Avant zapewniły we wrześniu kontynuację wzrostu w Europie o 7,4% w stosunku do analogicznego miesiąca ubiegłego roku. Audi zanotowało we wrześniu dalszy wzrost sprzedaży również na niemieckim rynku o 3,5% (20 712 egzemplarzy). W czasie pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku Audi sprzedało w Niemczech łącznie 198 777 aut (+7,4%).
Wyraźny wzrost producent zanotował w minionym miesiącu również na swoim drugim co do wielkości rynku europejskim, czyli w Wielkiej Brytanii (22 389 sztuk; +20%).
Źródła, Audi
IBRM Samar