- W Niemczech i we Włoszech rozpoczynają się Mistrzostwa Formuły 4 powered by Abarth.
- BolidyTatuus biorące udział w Mistrzostwach F4 wyposażone są w silniki Abarth T-Jet o mocy 160 KM.
- F4 to „szkoła” dla setek młodych kierowców, którzy awansują kiedyś z toru kartingowego do Formuły 1.
W zeszły weekend rozpoczął się w
Niemczech nowy sezon sportowy 2019-ADAC F4 Championship powered by
Abarth. Jego bohaterami są obiecujący, młodzi kierowcy oraz bolidy
Tatuus napędzane silnikiem Abarth 1.4 T-Jet.
Silnik Abartha
zaprojektowany zgodnie ze specyfikacją FIA odnoszącą się do jazdy
kierowców w wieku poniżej 15 lat, oferuje 160 KM, a dzięki korzystnemu
stosunkowi masy do mocy, bolidy mają niezwykłe osiągi.
Na niemieckim torze Oschersleben rozegrała się pierwsza runda ADAC F4 Championship powered by Abarth, w której wystartowało 18 bardzo młodych kierowców, z czego trzech było zwycięzcami w trzech pasjonujących, tradycyjnych wyścigach Mistrzostw F4: Brazylijczyk Gianluca Petecof, Niemiec Niklas Krutten oraz Czech Roman Stanek.
Od 3 do 5 maja na torze Vallelunga
odbywać się będzie Italian F4 Championship powered by Abarth, w którym
wystartuje ponad 30 kierowców, reprezentujących 15 krajów.
Celem tych
Mistrzostw jest umożliwienie młodym talentom zaczynającym na torach
kartingowych rozpoczęcia startów w wyścigach (już w wieku 15 lat) i
pokierowania bolidem. F4 to wysoce szkoleniowa formuła z przystępnymi
kosztami wpisowymi, przez którą przechodziło już wielu kierowców,
lądujących finalnie w wyższych seriach, dzięki filozofii pokrywającej
się z filozofią marki Abarth, która od czasów swojego założyciela Carla
Abartha, pozwalała kolejnym pokoleniom kierowców zwrócić na siebie
uwagę.
1.4 T-Jet opiera się na silniku Fire, w którym zamontowana
jest turbosprężarka o niskiej bezwładności, która pozwala uzyskać
doskonałe osiągi już przy niskich obrotach: maksymalną moc 160 KM przy
5500 obrotów/minutę i maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 3500
obrotów/minutę.
Jest to udany samochód, zważywszy, że setki młodych,
pochodzących z pięciu kontynentów, miało sposobność wejść do gry i
zademonstrować swój talent. Niektórzy z nich, na przykład Kanadyjczyk
Lance Stroll, zasilają dzisiaj szeregi zespołu
Formuły 1, tak samo,
jak Mick Schumacher, który niedawno miał okazję przetestować w
oficjalnych testach bolidy Ferrari i Alfa Romeo.
Poniżej zamieszczone są harmonogramy dwóch serii:
Niemcy – ADAC F4 Championship powered by Abarth
26-28 kwietnia Oschersleben
7-9 czerwca Red Bull Ring
26-28 lipca Hockenheim
9-11 sierpnia Zandvoort
16-18 sierpnia Nurburgring
13-15 września Hockenheim
27-29 września Sachsenring
Italian F4 Championship powered by Abarth
3-5 maja Vallelunga
17-19 maja Misano Adriatico
5-7 lipca Hungaroring
12-14 lipca Red Bull Ring
30 sierpnia/1 września Imola
4-6 października Mugello
18-20 października Monza
Pierwsza edycja Italian F4 Championship powered by Abarth odbyła się w 2014 roku. W 2015 roku odbyły się z kolei pierwsze Mistrzostwa w Niemczech.