Seria modeli Nissana musi do serwisu

 

Spółka Nissan Sales Central & Eastern Europe Kft. – Oddział w Polsce powiadomiła Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki wymagają profesjonalnej kontroli i serwisu poduszek powietrznych.
Akcja serwisowa Nissana w Polsce obejmuje takie modele jak:

– Almera (N16) wyprodukowane w okresie od 22 maja 2001 – 6 czerwca 2003 w Wielkiej Brytanii;
– Tino (V10) z okresu 22 sierpnia 2001 – 13 maja 2003 z fabryki w Hiszpanii;
– Terrano II (R20) wyprodukowane w okresie 21 marca 2003 – 10 kwietnia 2003 w Hiszpanii;
– Pick-up (D22), Pathfinder (R50), PAtrol (Y61) i X-Trail (T30) wyprodukowane w Japonii w okresie 29 maja 2000 – 24 listopada 2003.

Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych egzemplarzach wymienionych linii modelowych urządzenia napełniania czołowych poduszek powietrznych pasażera mogły zostać wyprodukowane niezgodnie ze specyfikacją. Może to spowodować nadmierne ciśnienie wewnątrz urządzenia napełniania podczas uruchamiania poduszki i może mieć skutek w postaci oddzielenia obudowy poduszki.

W Polsce akcją objętych jest łącznie 7 835 aut. Przedsiębiorca skontaktuje się listownie z właścicielami samochodów, których problem dotyczy, w celu dokonania stosownej akcji serwisowej. Dealerzy samochodów marki Nissan dokonają sprawdzenia numeru seryjnego modułu poduszki powietrznej pasażera i w razie potrzeby wymienią urządzenie napełniania poduszki pasażera.

źródło: UOKiK

AUTOR:  WNP.PL (AG)