Kryzys nie dla krezusów – segment premium rośnie

Segment premium udanie zainaugurował nowy rok. W styczniu zarejestrowanych zostało 1 613 modeli należących do marek premium, czyli o 23,32% więcej w porównaniu do stycznia 2012 ubiegłego roku. Dla porównania, rynek samochodów osobowych wzrósł w tym czasie „tylko” o 8,57%. Nowym liderem zostało Audi, a najpopularniejszym modelem po raz kolejny Volvo XC60.
Poniżej ranking TOP10 marek premium oraz zmiana w rejestracjach:
1. Audi – 418 sztuk; +47,70%,
2. Mercedes – 375 sztuk; +21,75%,
3. BMW – 329 sztuk; +10,77%,
4. Volvo – 301 sztuk; +5,99%,
5. MINI – 72 sztuk; +242,86%,
6. Land Rover – 49 sztuki; +8,89%,
7. Lexus – 41 sztuki; +5,13%,
8. Porsche – 14 sztuk; +27,27%,
9. Infiniti – 11 sztuk; +22,22%,
10. Jaguar – 3 sztuk; -70,00%.

Poniżej ranking TOP10 modeli premium oraz zmiana w rejestracjach:
1. Volvo XC60 – 135 sztuk; +45,16%,
2. BMW X3 – 120 sztuki; +50,00%,
3. Audi A3 – 108 sztuki; +1250,00%,
4. Audi Q5 – 88 sztuk; +83,33%,
5. Mercedes A – 87 sztuk; +58,18%,
6. Volvo V40 – 72 sztuki; -,
7. Mercedes E – 70 sztuki; +16,67%,
8. Mercedes B – 57 sztuk; +23,91%,
9. BMW 5 – 57 sztuk; -10,94%,
10. Mini Countryman – 54 sztuk; +440,00%.

Do wymienionej 10-tki należy 52,57% udziału w segmencie premium.

* podane liczby zawierają wszystkie modele osobowe bez względu na rodzaj rejestracji (również ciężarowe i specjalne np. bankowozy), ale nie zawierają typowo dostawczych modeli – Mercedesa (Citana, Viano, Vito i Sprintera) oraz Land Rovera Defendera, rejestrowanego jako samochód ciężarowy lub specjalny z nadwoziami typu podwozie i pickup.
Źródła, Centralna Ewidencja Pojazdów
IBRM Samar, Autor Michał Hadyś